נבחרת אנגליה תשחק הערב (ראשון, 21:45) בחוץ מול אחת היריבות החזקות שאפשר לדמיין, מוליכת בית 2 בדרג 1 של ליגת האומות, בלגיה. אנגליה מגיעה למשחק מהמקום השלישי בבית, שתי נקודות פחות מהראשונה. בינתיים, מתחוללת מיני-דרמה בממלכה כאשר מתברר כי מאמן הנבחרת גארת' סאות'גייט (50) נדבק בחודש שעבר בקורונה.
על פי דיווחים בסאן ובטלגרף הבריטי, המאמן קיבל תשובה חיובית בבדיקה לנגיף ב-25 בספטמבר, לאחר שחש בתסמינים. הוא נכנס לבידוד ביתי למשך עשרה ימים, לא פגש את שחקניו בטווח הזמן המועד לפורענות ומאז עבר מספר בדיקות שחזרו שליליות. על פי הדיווחים, תחילה היה חשש שגילו מעמיד אותו בסיכון, אך העובדה שהוא נמצא בכושר גופני טוב יחסית ככל הנראה סייעה להחלמתו המהירה.
2 צפייה בגלריה
גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט. "המאזן בהיסטוריה לא מדהים"
(צילום: רויטרס)
מוקדם יותר התייחס המאמן למשחק הערב. אם לאורך שנים ארוכות אנגליה הגיעה עם רגשי נחיתות למשחקים מהסוג הזה, סאות'גייט סבור שהמצב היום שונה לגמרי: "בעבר לא הייתה הרבה הנאה בנבחרת. שחקנים פחדו לבצע את הפעולות הכי פשוטות מחשש מהביקורות, אבל זה כבר לא ככה. היום הם יודעים איך ההרגשה להיות בחצי גמר המונדיאל".
על המשחק הערב אמר המאמן: "אם מסתכלים על ההיסטוריה, המאזן שלנו מול נבחרות מסדר הגודל הזה הוא לא מדהים, אבל מאז המונדיאל ניצחנו את ספרד, קרואטיה וגם את בלגיה, וזה כי מצאנו את הדרך ליהנות שוב מכדורגל". אנגליה ניצבת בפני שני משחקים קריטיים - השני מול איסלנד במחזור הסיום של שלב הבתים במפעל ביום רביעי - ויודעת שככל הנראה רק שש נקודות מלאות יוכלו לתת לה את הכרטיס לארבע האחרונות.
2 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
הארי קיין. "קצב הבקעה פנומנאלי"
(צילום: רויטרס)
הסגל של האנגלים לא במצב אידאלי, בעיקר בקו האחורי, כאשר שני שחקני ליברפול, טרנט אלכסנדר ארנולד וג'ו גומז פצועים, והארי מגווייר מושעה. סאות'גייט לא ניסה להשתמש בתירוצים: "אנחנו נאלצים לעשות התאמות, אבל בעונה הזו כולם נאלצים לבצע התאמות", התייחס למציאות של ימי הקורונה. "לפחות כל תוצאות בדיקות הקורונה שלנו חזרו שליליות ולא איבדנו שחקנים נוספים".
עבור הארי קיין זו תהיה הופעה ה-50 בנבחרת, ועד היום הוא כבש 32 שערים. שיאן השערים בנבחרת הוא וויין רוני שהבקיע 53 שערים במדי שלושת האריות, אבל סאות'גייט יותר מרמז שהחלוץ בן ה-27 שלו בדרך לנפץ את השיא הזה: "קצב ההבקעה שלו פנומנלי והזמן נמצא לצידו. זה יהיה הישג מדהים עבורו, אבל הארי עצמו מעוניים לא פחות מזה בהישגים קבוצתיים עם הנבחרת".
במשחק המקביל ישחקו דנמרק ואיסלנד, כאשר הדנים צמודים לבלגיה בראש הטבלה עם אותו מספר נקודות ויקוו להגיע למפגש הישיר מולה ביום רביעי מעמדת עליונות. בשני משחקים נוספים שיתקיימו הערב במסגרת בית 1, הולנד תארח את בוסניה במשחק שאותו היא מוכרחה לנצח, ופולין, מוליכת הביתף תארח את השנייה איטליה.
פורסם לראשונה: 07:57, 15.11.20