רק לפני חודש היו כאלה שדיברו על מעמדו המעורער של זינדין זידאן בריאל מדריד. והנה, ארבעה משחקים חלפו ומישהו היום חושב בכלל לשאול שאלה כזו? המאמן הצרפתי השיג אתמול (שלישי) ניצחון רביעי ברציפות בכל המסגרות, 1:3 על אתלטיק בילבאו, והבלאנקוס כבר במקום השלישי בספרד עם 26 נקודות, בדיוק כמו ריאל סוסיאדד ואתלטיקו מדריד, להן יש יחס שערים טוב יותר.
גיבורי הניצחון של ריאל היו תיבו קורטואה וקארים בנזמה. הראשון הציל שער בטוח בדקות האחרונות, כשהבלאנקוס הוליכו 1:2. השני כבש צמד, כולל את השער האחרון, שתי דקות בתוך תוספת הזמן ממתפרצת שהוציא לדרך השוער הבלגי. בכך, הגיע בנזמה לשישה שערי ליגה העונה ו-10 בכל המסגרות.
3 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
"הוא מדהים". זידאן עם בנזמה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
בנזמה, אחרי השער האחרון מול בילבאו בתוספת הזמן
(צילום: AP)
"מתקדם בכל יום". בנזמה מפרגן לעצמו
"הוא מדהים", החמיא לו בסיום זידאן. "מבלי ששיחקנו טוב היום, בנזמה כבש צמד. הוא תמיד מופיע, וזה מה שהופך שחקנים לגדולים באמת". זיזו נשאל במסיבת העיתונאים האם לדעתו אפשר להכליל אותו ברשימת החלוצים הגדולים בתולדות צרפת לצד ריימונד קופה, מישל פלאטיני, ז'אן-פייר פאפן ותיירי הנרי. מאמן ריאל לא חשב פעמים: "עבורי, כן. הוא הגדול ביותר".
בנזמה הגיע לריאל מליון ב-2009 ומאז זכה עם הקבוצה בארבעה גביעי ליגת האלופות ושלוש אליפויות ספרד, אך תמיד ספג ביקורת על יכולת הכיבוש שלו. "עבורי, אין טוב יותר ממנו", המשיך זידאן לפרגן לו. "הוא שיחק ביותר מ-500 משחקים בריאל, והשערים שלו, התארים, מה שהוא עושה - מדברים בעד עצמם. הוא לא חלוץ 9 קלאסי. לא חושב רק על השערים, אלא גם משתמש בראש שלו ומוסר לחברים. זה מה שאני אוהב בכדורגל".
3 צפייה בגלריה
שער חמישי בליגה ו-9 בכל המסגרות. קארים בנזמה
שער חמישי בליגה ו-9 בכל המסגרות. קארים בנזמה
"הוא לא ה-9 הקלאסי". בנזמה בפוזה אופיינית
(צילום: AP)
בנזמה עצמו סיכם: "זה היה ניצחון חשוב עבורנו. חזרנו למסלול. כשאנחנו משחקים ברמה כזאת, דברים הולכים בכיוון שלנו". החלוץ נשאל על רגע שתפס את העין במהלך המשחק, בו עצר כדור על הגב ומסר אחורה. "זה לא משהו שאני מתאמן עליו, אבל למדתי איך לעשות אותו", צחק. בחשבון הטוויטר שלו צייץ בסיום: "מתקדם בכל יום".
בתקשורת במדריד כמובן שהחמיאו לחלוץ הצרפתי. "עם בנזמה - לראש הטבלה" - נכתב ב"מארקה". ב"אס" הלכו על הכותרת: "בנזמה הוא המוביל", וציינו: "צמד שלו הטביע את אתלטיק בילבאו שנלחמה עד הסוף". גם בעיתוני קטאלוניה התייחסו כמובן בהרחבה למשחק וה"מונדו דפורטיבו" כתב: "בנזמה הציל את ריאל הכבויה מול 10 שחקני בילבאו".
"עם בנזמה - לראש הטבלה". שער ה"מארקה"
"בנזמה הוא המוביל". שער ה"אס"