אחרי 1,370 ימים ו-69 משחקים, ליברפול הפסידה אתמול (חמישי) באנפילד. רק שזה היה כנראה מול היריבה שהכי פחות ציפו שזה יקרה לה מולה - ברנלי. ואכן ה-1:0 הפתיע מאוד את מנג'ר האדומים, יורגן קלופ.
"זה היה הפסד שקשה לי להסביר אותו", הודה קלופ בסיום בראיון ל-BBC. "אם אנחנו יושבים כעת, אחרי שנוצחנו מול ברנלי ולא כבשנו ארבעה משחקים ברציפות - אתם חושבים שאדבר אתכם על מאבק האליפות. זה יהיה טיפשי מצידי לעשות את זה".
2 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
לא חושב לדבר על אליפות. קלופ
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
אליסון
אליסון
אליסון לא מאמין שזה קורה לו
(צילום: רויטרס)
למעשה, ההפסד האחרון של ליברפול באנפילד היה אי שם באפריל 2017 - מול קריסטל פאלאס, אותה קבוצה שאותה הביסה האלופה 0:7 בסוף דצמבר. רק שמאז האלופה לא מצליחה לנצח. בארבעת המשחקים האחרונים, כאמור, היא לא כבשה - רצף שהושג בפעם האחרונה לפני 21 שנה - בשנת 2000.
וקחו עוד כמה נתונים: ליברפול בעטה 27 פעמים לשער מול ברנלי - ולא הצליחה להבקיע. הכמות הגבוהה ביותר מאז 28 הבעיטות לשער מול רדינג ב-2013, שגם כן לא נכנסו. האלופה סגרה את הסיבוב הראשון בפרמייר-ליג עם 34 נקודות בלבד מ-57 אפשריות, 21 פחות ממה שהשיגה באותו הזמן אשתקד.
הרצף השלילי של קלופ
הממים שטפו את הרשת
"חטפנו אגרוף בפנים", הוסיף קלופ. "וזו האחריות שלי. הנענו את הכדור המון, יצרנו מצבים, אבל הסיומת לא הייתה טובה. זה השאיר את המשחק בחיים ואז הם קיבלו פנדל. אליסון אמר לי שהוא לא נגע באשלי בארנס. היה לא קל להפסיד ועשינו את זה".
הפרשנים באנגליה כמובן קטלו את ליברפול. אחד מהם הוא שחקן העבר של המועדון, ג'יימי קראגר. "אי אפשר להאמין מה קרה בשבועות האחרונות. כזה שינוי מה-0:7 מול קריסטל פאלאס לתקופה הנוכחית כשכל כך הרבה שחקנים לא בכושר. זו העבודה של קלופ לתקן את המצב הזה, בין אם זה במערך, בסגל או בהרכב. יש כל כך הרבה קבוצות שייאבקו על מקום בטופ-4, אז יהיה לליברפול קשה מאוד", הסביר קראגר.