לאורי גלר ונבחרת סקוטלנד יש חשבון ארוך: ביורו 1996 האמן הישראלי טען כי הזיז את הכדור של גארי מקאליסטר, ולכן הסקוטי החמיץ פנדל מול אנגליה. אחרי העלייה של סקוטלנד ליורו, הוא העלה וידאו לטוויטר שלו בו חזה כי אלכסנדר מיטרוביץ' יחמיץ מהנקודה הלבנה, וסקוטלנד תעלה. ברשת לא קנו את זה "הרצת אחורה וצילמת כמה פעמים", כתב אחד הגולשים, "עשית תשעה טייקים", צייץ גולש אחר.
בסקוטלנד עצמה חגגו עלייה לטורניר גדול אחרי 22 שנים, בעיר אדינבורו אנשים שמרו על הריחוק החברתי בגלל הקורונה וחגגו מהחלונות. ראיין כריסטי, שכבש את השער הראשון, נתן נאום מרגש בסיום והיה על סף דמעות.
"אני לא מאמין, פשוט מדהים. לא יכולתי לצפות בפנדלים, זה היה הדבר הכי קשה בקריירה שלי. זאת הייתה שנה איומה והצלחנו לשפר אותה. הגיע לנו לעלות אחרי כל כך הרבה שנים, אני שמח שנתנו משהו למדינה בתקופה הזאת".
המאמן סטיב קלארק אמר: "זה היה כמעט סיום סקוטי טיפוסי, להוביל 0:1 ואז לחטוף שער שוויון דקה 90, אבל לשמחתי זה לא קרה. אני גאה באיך שהשחקנים שלנו הגיבו, סקוטלנד יכולה להיות גאה בהם. הייתי בטוח שאבכה אחרי שנעלה, אבל נשארתי רגוע. אולי דמעה אחת זלגה".
"זה הלילה הכי מרגש בקריירה שלי", אמר המגן אנדי רוברטסון, "זאת תקופה קשה לכולם ואני שמח שגרמנו לאומה שלנו לחייך. חטפנו הרבה ביקורות והייתה הרבה אנרגיה שלילית סביב הנבחרת, אבל נשארנו ביחד וניצחנו את זה".
2 צפייה בגלריה
שחקני סקוטלנד בטירוף
שחקני סקוטלנד בטירוף
שחקני סקוטלנד בטירוף
(צילום: גטי אימג'ס)
"היינו כל כך קרובים להדחה, אני לא יכול להסביר מה עבר עליי במהלך המשחק, כל כך הרבה רגשות צפו. הצלחנו להרים את עצמנו אחרי שספגנו שער שוויון בדקה ה-90, ובפנדלים ידענו שאפשר לסמוך על השוער דיוויד מרשל, אני מאושר", סיכם מגן ליברפול.
2 צפייה בגלריה
שחקני סקוטלנד בטירוף
שחקני סקוטלנד בטירוף
שחקני סקוטלנד בטירוף
(צילום: EPA)