יז'י בז'צ'ק כבר לא מאמן את נבחרת פולין - אברם גרנט יחליף אותו בתפקיד? כדורגלן העבר של מכבי חיפה, אשר הוביל את נבחרת ארצו ליורו 2020, פוטר היום (שני) מתפקידו. נשיא ההתאחדות הפולנית וכוכב העבר של הנבחרת, זביגנייב בונייק, מסר היום (ב') הודעה מפתיעה בה הודה לבז'צ'ק על עבודתו מאז מונה לפני שנתיים וחצי.
במקביל, בתקשורת הפולנית טוענים שאחד המועמדים המובילים להחליפו הוא לא אחר מגרנט, ששמו נקשר דווקא לצ'לסי בתקופה האחרונה. בדיווח גם ציינו שמאמן נבחרת ישראל לשעבר מחזיק באזרחות פולנית וכי הוא כבר מנהל מגעים עם ההתאחדות המקומית.
3 צפייה בגלריה
אברם גרנט
אברם גרנט
אברם גרנט
(צילום: gettyimages imagebank)
3 צפייה בגלריה
ייז'י בז'צ'ק
ייז'י בז'צ'ק
ייז'י בז'צ'ק
(צילום: EPA)
ההחלטה לפטר את בז'צ'ק התקבלה בתדהמה בפולין, בייחוד מכיוון שבכירים בהתאחדות לא ידעו עליה עד אשר פורסמה. ביום חמישי הקרוב אמורה להתקיים מסיבת עיתונאים בהשתתפות בונייק, בה אמור הנשיא להתייחס להחלטה.
בז'צ'ק (50) השיג 12 ניצחונות ורשם 5 תוצאות תיקו ושבעה הפסדים בהם הדריך את השחקנים מהקווים. את ישראל הביסו הפולנים 0:4 בבית במוקדמות היורו והשיגו ניצחון 1:2 בטדי.
במשחקים האחרונים בנובמבר הם ניצחו 0:2 את אוקראינה במשחק ידידות והפסידו בליגת האומות 2:0 לאיטליה ו-2:1 להולנד. לאחר אותם משחקים ספג המאמן ביקורת וגם הכוכב הגדול של הנבחרת, רוברט לבנדובסקי, טען ש"הטקטיקה הייתה חלשה" בתשובה לשאלה של אחד משדרי הטלוויזיה המקומית. חלוץ באיירן מינכן הוסיף באותה ההזדמנות: "ההכנה לא הייתה טובה, היינו צריכים להתאמן יותר".
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
כינה את הטקטיקה של בז'צ'ק "חלשה". לבנדובסקי
(צילום: רויטרס)
מספר שבועות לאחר אותו אירוע, ב-11 בדצמבר, כינס בז'צ'ק מסיבת עיתונאים וטען: "לבנדובסקי לא מערער על הסמכות שלי. שוחחנו והבהרנו ביננו את העניינים. שנינו רוצים בהצלחת הנבחרת".
נבחרת פולין שובצה בבית 2 ביורו 2020, שנדחה ליוני 2021 בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. היא תתמודד נגד צרפת, שווייץ, קרואטיה, הולנד ורוסיה.