מילאן לא עוצרת - ואת שנת 2020 סיימה אתמול עם ניצחון דרמטי 2:3 על לאציו ובפסגת הסרייה א'. שער של תיאו הרננדס, שתי דקות בתוך תוספת הזמן, החזיר אותה למקום הראשון כמה שעות אחרי שאינטר תפסה אותו ופתח פער של 10 נקודות על פני האלופה יובנטוס, שמדורגת רק במקום השישי.
בנוסף, מילאן השוותה אתמול שיא בן 72 שנה, כשהפכה לקבוצה הראשונה מאז ברצלונה ב-1948 שכובשת לפחות שני שערים ב-16 משחקים רצופים בשנה קלנדרית אחת. על הדרך, הרוסונרי הם גם המועדון היחידי בחמש הליגות הבכירות שנותר עדיין בלתי מנוצח ב-2020/21.
3 צפייה בגלריה
דונארומה בטירוף
דונארומה בטירוף
דונארומה בטירוף אחרי שער הניצחון בדקה ה-92
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
פיולי חוגג עם השחקנים
פיולי חוגג עם השחקנים
פיולי חוגג עם השחקנים
(צילום: AFP)
"אני גאה בקבוצה, עשינו משהו מדהים", הודה מאמן מילאן, סטפנו פיולי. "אנחנו תמיד מנסים לנצח משחקים, ואני שמח שזה מה שעשינו גם הפעם. בחדר ההלבשה איחלתי לשחקנים חג מולד שמח, מגיע להם".
מילאן, כאמור, ראשונה בסרייה א' עם מאזן מרשים של 10 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. "אנחנו מנצחים הרבה משחקים כי יש לנו פשוט שחקנים טובים. לא הייתי מחליף אותם באחרים, הסביר פיולי והחמיא להקאן צ'להאנולו, שכבש את השער השני במשחק: "הוא פנטסטי, שחקן עם איכויות טכניות אדירות, מהטופ העולמי. המו"מ איתו נמשך והוא שמח כאן".
3 צפייה בגלריה
הקאן צ'להאנולו ואנטה רביץ'
הקאן צ'להאנולו ואנטה רביץ'
"שחקן עם איכויות אדירות". צ'להאנולו חוגג עם רביץ'
(צילום: AP)
יש לציין שמילאן ניצחה ללא זלאטן איברהימוביץ', שעדיין פצוע. "אלוף כמוהו תמיד חסר", סיכם פיולי. "אנחנו חזקים יותר כשהוא על המגרש, זה בטוח. העובדה שלאציו חזרה מ-2:0 זה לא בגלל שהוא היה פצוע, אלא בגלל טעויות שלי".
בתקשורת האיטלקית פירגנו כמובן למילאנזיות. "דרבי על הסקודטו", נכתב בכותרת הראשית של ה"גאזטה דלו ספורט". גם ב"קוריירה דלו ספורט" המגמה לא שונה: "מילאנו שולטת". ב"טוטוספורט" התייחסו לדרמה הגדולה בסן סירו וכתבו: "הנוקאאוט של תיאו הרננדס סידר למילאן את הפסגה בחג המולד".