בעיתוי מפתיע או לא, ברצלונה הודיעה בסיום ה-1:5 על פרנצווארוש בליגת האלופות כי ג'רארד פיקה (שהורחק), פרנקי דה יונג, מארק אנדרה טר-שטגן וקלמון לנגלה האריכו חוזה בקבוצה.
פיקה חתם עד 2024 וישחק במועדון נעוריו עד גיל 37, השוער הגרמני יישאר עד 2025, כאשר דה יונג ולנגלה ימשיכו עד 2026. לארבעה סעיפי שחרור גבוהים במיוחד, ונעים בין 300 מיליון אירו (לנגלה) ל-500 מיליון (פיקה וטר-שטגן).
4 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
עד גיל 37. ג'רארד פיקה
(צילום: רויטרס)
והיה גם משחק ולמרות שהקטלאנים לא הרשימו במיוחד, הם יכולים לצאת מרוצים מהיכולת של שני הכישרונות, אנסו פאטי ופדרי, שאף כבשו ורשמו היסטוריה - הפעם הראשונה בצ'מפיונס ששני שחקנים בני 17 מאותה קבוצה כובשים. פדרי, שגם רשם הופעת בכורה במפעל, אמר בסיום: "לא קל לשחק בקבוצה כמו ברצלונה, אבל כשאני עולה על הדשא אני מנסה לשכוח את זה. אני מנסה לדמיין שאני משחק עם אחי בחצר, זה מוריד את הלחץ. השער? אני שמח מאוד לתרום לקבוצה. מקווה שאוכל לתרום גם בקלאסיקו".
פאטי הוסיף: "תמיד חלמתי לשחק בקלאסיקו, מקווה שאעשה זאת. חבריי לקבוצה עושים את מלאכת הכיבוש קלה עבורי. דה יונג מסר לי ורק הייתי צריך לכבוש. אנחנו שמחים מאוד שמסי כאן, וממשיכים ללמוד מהטוב ביותר". זה היה השער הרביעי של פאטי העונה והוא מוביל את ברצלונה בכיבושים.
4 צפייה בגלריה
פאטי חוגג
פאטי חוגג
פאטי חוגג
(צילום: AFP)
רונלד קומאן אמר: "שיחקנו טוב מאוד, לפעמים קצת לאט מדי, אבל באופן כללי היינו טובים. אם היו ספקות בקשר ליכולת של בארסה לכבוש, היום הראינו שיש לנו את השחקנים שיכולים לעשות את זה, עם מסי, שבישל פעמיים. אם הוא ישחק כל פעם כמו הלילה, אני לא אוכל להתלונן".
אגב, מסי לא רק בישל, אלא גם כבש בפנדל והשווה את שיאו של ראיין גיגס - 16 עונות עם לפחות שער אחד במפעל. ההולנדי כמובן לא אהב את ההרחקה של פיקה, שתגרום לו להחמיץ את המשחק מול יובנטוס: "לדעתי העונש היה קשה מדי, הגיע צהוב ופנדל אבל אני לא מבין למה אדום".
4 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
פיקה מורחק
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
לאו מסי ופדרי
לאו מסי ופדרי
לאו מסי ופדרי
(צילום: רויטרס)
בתקשורת הספרדית התייחסו לחמישייה וכתבו: "מאניטה לצורך הרגעה לפני הקלאסיקו. קומאן שם מאחור את הפיאסקו בליסבון והצמד פאטי-פדרי נצץ בדיוק כמו מסי, דמבלה וקוטיניו".