פוסטים גזעניים שפירסמה מייגן רמבדט, בת זוגו של אחד מאוהדי ברנלי שאחראים על השלט השערורייתי שהוטס מעל אצטדיון האיתיחאד לפני התבוסה 5:0 למנצ'סטר סיטי, "חיי לבנים חשובים - ברנלי", הובילו לפיטוריה מהחברה בה עבדה.
רמבדט היא בת זוגו של ג'ייק האפל, שנחקר במשטרה לאחר שהודה כי הוא אחד מהיוזמים של הפעולה שעוררה ביקורת ברחבי העולם וגררה גינויים מצד שחקני והנהלת ברנלי. הוא נחקר במשטרת אנגליה, שוחרר - ובסופו של דבר הוחלט שלא לנקוט נגדו בהליכים נוספים.
2 צפייה בגלריה
השופט ושחקני ברנלי כורעים ברך לפני תחילת המשחק
השופט ושחקני ברנלי כורעים ברך לפני תחילת המשחק
השופט ושחקני הקבוצות כרעו ברך לפני תחילת המשחק
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
"חיי לבנים חשובים": השלט המביך לפני המשחק בברנלי
"חיי לבנים חשובים": השלט המביך לפני המשחק בברנלי
אבל אז הגיע השלט הזה
(צילום: EPA)
"הובא לידיעתנו שאחת מהעובדות המועסקות על ידינו פירסמה פוסטים וציוצים ציבוריים בעלי אופי גזעני", נמסר בהודעה שהוציאה חברת "סולאס", לבריאות הרגל ורפלקסולוגיה. "זה היה הלם עבורנו מפני שהבחורה עליה מדובר מעולם לא הפגינה עמדות כאלה או רמזה שהיא מחזיקה באמונות מהסוג הזה".
על פי הודעת החברה, מנהליה הביעו נכונות לממן עבור רמבדט "אימון ברגישות חברתית", למרות החשש כי הדבר עלול לפגוע במוניטין של החברה. "עם זאת, לאחר מספר שיחות עם מייגן בנושא, החלטנו שהדבר הנכון ביותר עבור כל הצדדים יהיה להיפרד".
הדיווח על אוסף הציוצים של רמבדט
אגב, האפל עצמו מועסק על ידי חברת הנדסה שהוציאה הודעה משלה, מאופקת יותר: "אנחנו מודעים לתקרית שנמצאת כרגע תחת חקירה בקשר לעובד שלנו. כשנסיים את הבירור שלנו נוציא הודעה מלאה". הוא עצמו לא פוטר בינתיים, ואף טען כי אינו גזען וכי הפעולה אורגנה על ידי 60 איש יחד, "כמתיחה תמימה", לדבריו.