יוסופה מוקוקו עשה אתמול (שישי) היסטוריה כשהפך בגיל 16 ו-28 ימים בלבד לכובש הצעיר בהיסטוריה של הבונדסליגה. לצערו, דורטמונד הפסידה 2:1 לאוניון ברלין וממשיכה לאכזב.
"דורטמונד פשטה את הרגל, רק מוקוקו הבריק", הייתה הכותרת הראשית ב"בילד". ב-sport.de הוסיפו: "אוניון הרסה למוקוקו את המסיבה".
2 צפייה בגלריה
יוסופה מוקוקו
יוסופה מוקוקו
מוקוקו. חוגג אחרי שער הבכורה
(צילום: gettyimages)
מוקוקו העלה בסיום פוסט לחשבון האינסטגרם שלו בו התייחס תחילה למשחק: "האכזבה מהתוצאה היא עצומה". בנוגע לשיא שקבע, הוסיף: "ערכתי את הבכורה שלי בליגה בברלין (מול הרטה ב-21 בנובמבר), וגם כבשתי את השער הראשון שלי בעיר. הרגשה מדהימה".
זה היה בסך הכל משחקו השישי של מוקוקו בבוגרים, והשני בו הוא פותח בהרכב. "זה מרשים שהוא לא היה צריך יותר מדי זמן להתאקלם, ולא מתרגש מההגנות בבונדסליגה למרות שהוא רק בן 16. הוא ילד טוב שימשיך להתקדם. אנחנו כמובן שמחים עבורו, אבל הפסדנו, וזה פגע קצת בחגיגות", אמר קפטן דורטמונד, מאט הומלס.
2 צפייה בגלריה
הפוסט של מוקוקו
הפוסט של מוקוקו
הפוסט של מוקוקו
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של מוקוקו)
אחרי 13 מחזורים בבונדסליגה, דורטמונד מדורגת רק במקום הרביעי בפער של שש נקודות מלברקוזן הראשונה וחמש מבאיירן ולייפציג שחולקות את המקום השני. לבורוסיה משחק עודף על השלוש, כך שהפער עשוי לגדול בסיום המחזור. "אנחנו לא במצב טוב כרגע. אוניון כבשו בקלות. אנחנו לא מסתכלים כרגע על הטבלה, אולי נדאג לזה בשנת 2021", הודה המאמן הזמני אדין טרזיץ', שקודם מעמדת העוזר של לוסיאן פאברה שפוטר.
מוקוקו סומן כבר מגיל 12 כפוטנציאל ענק. במשך ארבע שנים שיחק בליגות הנוער בגרמניה עם שחקנים שגדולים ממנו בכמה שנים - וקרע רשתות. בעונת 2018/19 הוא כבש לא פחות מ-46 שערים ב-25 משחקים. על פי החוקים בגרמניה, שחקן לא יכול לעלות לבוגרים לפני גיל 16, אך לכולם ברור שאם החוק הזה לא היה קיים, מוקוקו כבר היה ממזמן חלק מהקבוצה הבכירה של דורטמונד.