1

אפשר להגיד שהאיש ששינה את העונה הזו של צ'לסי הוא תומאס טוכל. הגרמני, שהגיע באמצע השנה במקום פרנק למפארד, יכול להתהדר בהישג ייחודי: המאמן הראשון שהגיע לגמר הצ'מפיונס שנה אחרי שנה עם שתי קבוצות שונות. אשתקד זה הסתיים במפח נפש עם 1:0 של פ.ס.ז' לבאיירן מינכן. העונה בדרגאו הגיע התיקון.

2

זו הזכייה השנייה של צ'לסי בליגת האלופות. הקודמת הייתה ב-2012, גם כן עם מאמן שהגיע באמצע העונה - רוברטו די מתיאו, שמאז נעלם מהרדאר. אגב, ההופעה הנוספת של הבלוז בגמר המפעל - ב-2008 במוסקבה מול מנצ'סטר יונייטד - הייתה, כולנו זוכרים, עם אברם גרנט, שהגיע אז במקום ז'וזה מוריניו.
6 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי בטירוף
שחקני צ'לסי בטירוף
זכייה שנייה בצ'מפיונס וראשונה מאז 2012
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
תומאס טוכל וכריסטיאן פוליסיק
תומאס טוכל וכריסטיאן פוליסיק
שינה את העונה של צ'לסי. טוכל
(צילום: AFP)

5

בלם צ'לסי, תיאגו סילבה, הפך לשחקן החמישי בלבד בהיסטוריית המפעל שמשחק בגמר שנה שנייה ברציפות - ועם קבוצה שונה. קדמו לו שמות כמו מרסל דסאי (עם מארסיי ומילאן), פאולו סוזה (יובנטוס ודורטמונד), סמואל אטו (ברצלונה ואינטר) ואלבארו מוראטה (ריאל ויובנטוס). הוא אמנם נפצע הערב בדקה ה-39 ולא סיים את ההתמודדות, אבל זה לרגע לא מוריד מציון הדרך.
6 צפייה בגלריה
תיאגו סילבה
תיאגו סילבה
ברשימה אקסלוסיבית. תיאגו סילבה
(צילום: gettyimages)

6

אנשים כנראה לא יודעים, אבל זהו הגביע האירופי השישי שצ'לסי תכניס לארון שלה. היא כבר זכתה בעבר פעמיים בגביע המחזיקות (1971 ו-1998), פעמיים בליגה האירופית (2013 ו-2019) וכעת, כאמור, השלימה שתי זכיות בליגת האלופות. למעשה הגמר האירופי היחידי שהפסידה היה זה של גרנט.
6 צפייה בגלריה
ג'ון טרי ואברם גרנט
ג'ון טרי ואברם גרנט
היחידי שהפסיד גמר אירופי אצל הבלוז. גרנט
(צילום: AP)

8

לא סתם פפ גווארדיולה שונא לפגוש את צ'לסי. מסתבר שאחד מהמאמנים הגדולים בהיסטוריה הפסיד במהלך הקריירה שלו לא פחות משמונה פעמים לאלופת אירופה החדשה. יותר מאשר לכל מועדון אחר במהלך כל קריירת האימון שלו.

9

אדוארדו מנדי שמר על שער נקי בפעם התשיעית העונה בצ'מפיונס. בכך השווה את שיא המפעל ששייך גם לסנטיאגו קניסארס (ולנסיה ב-2000/01) וקיילור נבאס (ריאל מדריד ב-2015/16).

10

הקפטן ססאר אספיליקווטה רשם את הופעתו ה-10 במשחק גמר כלשהו במדי צ'לסי. הוא השתווה לדידייה דרוגבה וג'ון טרי, כשלפניו נותרו רק שני שחקנים שלבשו את המדים הכחולים: פטר צ'ך ופרנק למפארד - עם 12 גמרים כ"א.
6 צפייה בגלריה
מעוז ההגנה. אספילקווטה ורודיגר
מעוז ההגנה. אספילקווטה ורודיגר
השתווה לדרוגבה וטרי. אספיליקואטה
(צילום: AP)

21

בגיל 21 ו-352 ימים הפך קאי האברץ לשחקן הגרמני הצעיר ביותר שכובש בגמר הצ'מפיונס מאז לארס ריקן ב-1997 (21 ו-322 ימים). הכישרון הצעיר הוא גם הגרמני הראשון שחוגג שער בקרב על התואר מאז אילקאי גונדואן ב-2013.
6 צפייה בגלריה
הבארץ חוגג
הבארץ חוגג
עם הלשון בחוץ. האברץ
(צילום: AP)