אנגליה סוערת בעקבות האירוע שקדם למשחק בין ברנלי למנצ'סטר סיטי. לא על כר הדשא, בטח לא ביציעים, אלא גבוה בשמיים. רגע לפני שריקת הפתיחה, הופיע מעל לאצטדיון איתיחאד מטוס עם השלט: “White Lives Matter - Burnley” (חיי לבנים חשובים - ברנלי).
השלט עורר מהומה רבה בממלכה, וזה קיבל משנה תוקף לאור העובדה שהמטוס הופיע כששחקני שתי הקבוצות והשופטים כרעו ברך במסגרת המחאה של "Black Lives Matter". באנגליה לא יודעים מי אחראי למהלך, אבל השלט זכה לגינויים מכל הכיוונים.
3 צפייה בגלריה
"חיי לבנים חשובים": השלט המביך לפני המשחק בברנלי
"חיי לבנים חשובים": השלט המביך לפני המשחק בברנלי
"חיי לבנים חשובים - ברנלי": השלט המביך לפני המשחק באיתיחאד
(צילום: EPA)
"אוהדים כאלה לא ראויים להיות לידנו בכדורגל", הצהיר קפטן ברנלי, בן מי. "מדובר בקומץ של אוהדים ואני יודע שאני מדבר בשם קבוצה גדולה מהקהל שלנו, שלא רוצים שום קשר לזה. אנחנו נבוכים שהשם שלנו נקשר לדבר כזה. זה ממש לא מייצג אותנו. האנשים שעשו את זה צריכים להגיע למאה ה-21 ולחנך את עצמם".
גם המועדון עצמו הוציא הודעת גינוי: "ברנלי מגנה מעשים מסוג זה. שיהיה ברור, שלטים כאלה לא יתקבלו בבכרה בטארפ מור (האצטדיון הביתי של ברנלי). אנחנו מתנצלים בפני הפרמייר-ליג, מנצ'סטר סיטי וכל מי שעוזר לקדם את תנועת Black Lives Matter". ברשת יש כאלה שטענו שהשלט עלה 600 ליש"ט ונועד כדי שראחים סטרלינג ושחקני סיטי יעזבו בזעם את האצטדיון, מה שיעניק לברנלי ניצחון טכני.
3 צפייה בגלריה
השופט ושחקני ברנלי כורעים ברך לפני תחילת המשחק
השופט ושחקני ברנלי כורעים ברך לפני תחילת המשחק
השופט ושחקני ברנלי כורעים ברך לפני תחילת המשחק
(צילום: רויטרס)
היה גם משחק. סיטי הביסה את ברנלי 0:5, הורידה את הפער מליברפול שבפסגה ל-20 נקודות, אבל תאבד את התואר בקרוב. החבורה של יורגן קלופ זקוקה לניצחון ביום רביעי על קריסטל פאלאס ולאיבוד נקודות של סיטי למחרת אצל צ'לסי כדי להבטיח את הזכייה בתואר עוד השבוע.
מכה לא פשוטה חטף פפ גווארדיולה עם פציעתו של סרחיו אגוארו. החלוץ בן ה-32 הוחלף עוד לפני ההפסקה אחרי שנפגע בברכו ולא יכול היה להמשיך. "זה לא נראה טוב, נמתין לתוצאות ה-MRI", אמר גווארדיולה. בסיטי חוששים שהארגנטינאי גמר את העונה ולא יוכל לשחק בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד בתחילת אוגוסט.
3 צפייה בגלריה
סרחיו אגוארו
סרחיו אגוארו
גמר את העונה? אגוארו
(צילום: EPA)