ויניסיוס ג'וניור היה הגיבור הגדול של ריאל מדריד עם צמד ב-1:3 החשוב על ליברפול במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות. החלוץ הברזילאי רגיל לשמוע ביקורות על ההחלטות שהוא מקבל ליד השער, אבל הפעם אף אחד לא יבוא בטענות.
הברזילאי אכן הציג את משחקו הטוב ביותר מאז הצטרף למועדון הספרדי, לפני הקלאסיקו מול ברצלונה בשבת. ב"אס" פורסמה הכותרת "ליגת האלופות מזניקה את ויניסיוס". ב"מארקה" היללו וציינו בסיום המשחק שזה יכול להיות רגע המפנה שלו ("ויניסיוס מכוון את הריקוד") ושהבלאנקוס אולי סוף-סוף מצאו פרטנר לקארים בנזמה בהתקפה. הברזילאי גם הופיע באופן טבעי על שער העיתון שלהם, שם נכתב: "ההכתרה של ויניסיוס".
7 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור חוגג
ויניסיוס ג'וניור חוגג
ויניסיוס ג'וניור חוגג
(צילום: getty images)
7 צפייה בגלריה
ויניסיוס עם זידאן
ויניסיוס עם זידאן
ויניסיוס עם זידאן
(צילום: getty images)
באתר הוסיפו שאם ויניסיוס ימשיך ביכולת הזו, ריאל יכולה לחלום על זכייה בהכל - ליגת האלופות והאליפות בזירה המקומית. אחרי שכבש בשבעה משחקים ברציפות, בנזמה לא מצא את הרשת, אבל מרקו אסנסיו דווקא כן והוכיח שהוא נכנס לכושר מצוין בישורת האחרונה של העונה.
ויניסיוס עצמו אמר בסיום: "היה חשוב מאוד לנצח, זו ליגת האלופות ו-1:3 זו תוצאה טובה מאוד. עבדנו קשה מאוד בשביל לנצח במשחקים החשובים האלה. לא נתנו להם ליצור שום דבר, הם הגיעו פעם אחת לשער וכבשו. אנחנו צריכים להמשיך כך ונתאמן על מנת שהם לא יעשו זאת שוב. המאמן מרגיע אותנו ועשינו את כל מה שהוא ביקש. אנשים מדברים מהצד, אבל אני עושה את העבודה שלי. החברים שלי מחזקים אותי ועוזרים לי להבקיע שערים".
סגן נשיא ריאל מדריד וכוכב העבר שלה, אמיליו בוטרגניו: "אני מרוצה מהתגובה של השחקנים. הצגנו מהלכים יפים ורמה גבוהה. במחצית השנייה היו לנו הזדמנויות כדי להגדיל את התוצאה. אנחנו גאים ומרוצים. יש עוד 90 דקות שאנחנו יודעים שיהיו קשות מאוד, זו הרי ליברפול ותמיד היא מסוכנת מאוד. כקבוצה הצגנו משחק יוצא מהכלל".
7 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
(צילום: EPA)
על טוני קרוס אמר בוטרגניו: "המסירה שלו לשער הראשון הייתה תענוג. אנחנו שמחים מאוד שהוא משחק אצלנו. אנחנו מאוד מרוצים מוויניסיוס ואין ספק שהוא היה איש המשחק. זה מגיע לו ואנחנו יודעים מה היכולת שלו. הפעם הוא היה איש המפתח ולא רק בגלל השערים שכבש".
לוקאס ואסקס: "אנחנו מנסים לעשות את מה שהמאמן אומר והפעם אפשר להיות מרוצים. הכדורים הארוכים עזרו הפעם ליצור הזדמנויות ושיחקנו טוב מאוד. הניצחון הזה גם נותן לנו ביטחון לקראת הקלאסיקו".
7 צפייה בגלריה
ריאל מדריד חוגגת
ריאל מדריד חוגגת
ריאל מדריד חוגגת
(צילום: רויטרס)
בצד המפסיד, מאמן ליברפול יורגן קלופ הודה: "דבר ראשון, לא הגיע לנו לנצח הערב, לא שיחקנו טוב מספיק וזה מדאיג אותי, במיוחד במחצית הראשונה. את השער השני הגשנו להם על מגש של כסף (טעות גסה של טרנט אלכסנדר-ארנולד).
הגרמני גם האשים את השופט פליקס בריך, בן ארצו, על כך שלא שרק לעבירה לזכותו של סאדיו מאנה, מה שהוביל לשער של אסנסיו, וטען כי יש לו בעיה אישית עם הסנגלי. "אני לא מבין מה קרה שם, זה היה פאול ברור והשופט התייחס למאנה כצוללן, זה לא היה הוגן", אמר קלופ בסיום.
7 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
יורגן קלופ
(צילום: AFP)
ג'ורג'יניו ויינאלדום: "היה קשה, שיחקנו נגד קבוצה טובה. לא עשינו עבודה טובה במחצית הראשונה, בה איבדנו יותר מדי כדורים פשוטים. פעמיים לא היינו מרוכזים וספגנו, לא היינו חדים מספיק. במחצית השנייה שיחקנו את המשחק הרגיל שלנו וככה הצלחנו להבקיע. למרבה האכזבה הם הבקיעו עוד שער וזה עושה את הכל מסובך יותר".
אוהדי ליברפול הביעו אכזבה ברשתות החברתיות. אחד מהם כתב: "ההופעה הגרועה ביותר של סאדיו מאנה, הוא לא מתעורר בכל פעם שאנחנו מתקדמים". אוהד אחר כתב: "זה היה פתטי, לפחות אנחנו עדיין בתמונה. יותר מדי שחקנים לא במיטבם".
7 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח השאיר לליברפול סיכוי בגומלין
(צילום: getty images)

גווארדיולה: "הלחץ השפיע"

מנצ'סטר סיטי ניצחה 1:2 את בורוסיה דורטמונד וכלל לא יכולה להרגיש בטוחה לקראת הגומלין בגרמניה. קווין דה בריינה: "ראינו איך הם משחקים, הם ממש טובים עם הכדור. הם גרמו לנו כמה בעיות. היה לנו קשה ליצור הזדמנויות במחצית הראשונה, אבל בשנייה הצלחנו ליצור כמה".
המנג'ר, פפ גווארדיולה: "ניצחון 1:2 זה עדיין עדיף מתיקו. במחצית הראשונה לא היינו פיקחים מספיק עם הכדור. השנייה הייתה הרבה יותר טובה והיו לנו הזדמנויות להבקיע עוד שערים. דורטמונד קבוצה טובה ואיכותית, אבל יש לנו צ'אנס".
7 צפייה בגלריה
פיל פודן
פיל פודן
פיל פודן אחרי שער הניצחון הדרמטי
(צילום: getty images)
פפ המשיך: "כשאתה מנצח 26 מ-27 המשחקים האחרונים והקבוצה השנייה לא מצליחה בליגה שלה, הלחץ הוא עלינו וזה השפיע". על פודן: "הוא היווה איום רציני על השער במחצית השנייה, היו לו כמה הזדמנויות ובסוף הבקיע".
אירוע קצת חריג נרשם במשחק ונתפס בעדשת המצלמה: הקוון ביקש מארלינג הולאנד חתימה במנהרות השחקנים, כוכב דורטמונד נענה לבקשתו. לפפ לא הייתה שום בעיה עם זה: "אולי הוא מעריץ אותו, למה לא? השופטים היו נהדרים והמשחק עבר חלק... השיפוט היה מושלם".
לפפ לא הייתה שום בעיה עם הקוון, שביקש חתימה מהולאנד
פורסם לראשונה: 00:21, 07.04.21