האלימות נגד נשים מהווה בעיה קשה לא רק בישראל, אלא גם במדינות דרום אמריקה ובעולם כולו. מאמן נבחרת קולומביה, קרלוס קיירוש, הסתבך קשות בעקבות התבטאות אומללה לאחר שנשאל בנושא.
הנבחרת הקולומביאנית תתמודד ביום שישי הקרוב (22:30 שעון ישראל) נגד אורוגוואי במוקדמות מונדיאל 2022, וביום שלישי הבא תפגוש את אקוודור. בסגל לא נכלל אמנם קשר בוקה ג'וניורס הארגנטינאית סבסטיאן וייה, אבל העיתונאים הקולומביאנים, ובעיקר העיתונאיות, לא שכחו שהוא כן נכלל בסגל במשחקים הקודמים.
2 צפייה בגלריה
קרלוס קיירוש
קרלוס קיירוש
קרלוס קיירוש
(צילום: AP)
שמו של וייה עלה לכותרות בהקשרים שליליים בקולומביה בחודשים האחרונים לאחר שפורסם שבת זוגו לשעבר, דניאלה קורטס, התלוננה שהוא תקף אותה פיזית ומילולית בשנתיים בהן חיו ביחד.
כשהמאמן הפורטוגלי נשאל על ידי העיתונאית שרה קסטרו ליסארסו במסיבת העיתונאים אם וייה עשוי לשוב בעתיד לנבחרת למרות מעשיו, הוא לא פסל זאת והשיב: "זה נושא שהרשויות המשפטיות והאזרחיות אמורות לטפל בו, אני לא מוסד שיפוטי. משלמים לי כדי לבחור שחקנים לנבחרת על פי היכולת שלהם. אם בית המשפט יקבל החלטה בעניין אני אכבד אותה, אבל אם הוא יכול לשחק בבוקה ג'וניורס הוא יכול להיות בתוכניות שלנו ולא משנה לי מה אומרים".
2 צפייה בגלריה
האקסית טענה שתקף אותה. סבסטיאן וייה
האקסית טענה שתקף אותה. סבסטיאן וייה
האקסית טענה שתקף אותה. סבסטיאן וייה
(צילום: AFP)
קטסרו ליסארסו לא ויתרה לקיירוש וצייצה: "המאמן קיירוש - הנבחרת היא מוסד חברתי במדינה שלנו כבר הרבה שנים. אנחנו זקוקים לפרוטוקולים ואמצעים נגד אלימות מגדרית ולא באת לפה רק בשביל לבחור שחקנים".
קיירוש המשיך להסתבך בסיום מסיבת העיתונאים. קצין העיתונות חואן רמון מחייה התקרב אליו ושאל אותו לגבי השאלות שנשאל. "מה יכולתי לעשות? לא לענות לה?", השיב לו.
השיחה בין המאמן לקצין העיתונות נמשכה, וכשקיירוש היה סבור שהמקרופונים סגורים ואיש לא שומע את דבריו הוא אמר לרמון מחייה: "אני לא מוסד והיא (קסטרו ליסארסו) צריכה לדבר עם המוסדות. אם כל הגברים המוכים היו הולכים לתקשורת העולם הזה היה דפוק".
לאחר שגילה שדבריו נשמעו ברבים ופורסמו ברשתות החברתיות, דבר שגרר גל ביקורת כלפיו, פירסם קיירוש הבהרה: "על מנת למנוע אי הבנות, הרשעה מצד כל בית משפט וגינוי תקשורתי אינם מחליפים את תפקידו העיקרי של הצדק".
בנבחרת הקולומביאנית זוכרים היטב כיצד המאמן לשעבר, הרנן דריו גומס, נאלץ לעזוב את תפקידו ב-2011 לאחר שהורשע בתקיפת אישה בבר בבוגוטה. ב-2016 נעצר במיאמי מגן הנבחרת לשעבר, פבלו ארמרו, בעקבות תקיפת אשתו ולא זומן משך כשנה לסגל.