שתי נקודות מתוך 12 אפשריות – זה המאזן של ברצלונה בליגה בארבעת המחזורים האחרונים – נתון של קבוצת תחתית, כך שאין סיבה להיות מופתעים שבארסה מדורגת במקום ה-12 בטבלה אחרי שישה מחזורים.
אתמול (שבת) זה הסתיים ב-1:1 מאכזב מול אלאבס, ששיחקה בעשרה שחקנים בחצי השעה האחרונה. אם לשפוט על פי הנתונים הסטטיסטיים, תוצאה כזו לא אמורה לחזור, שכן הקבוצה של רונלד קומאן שלטה לחלוטין, החזיקה בכדור 73 אחוז מהזמן ובעטה 25 פעמים לשער, לעומת ארבע בלבד של יריבתה.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מספרים של קבוצת תחתית. לאו מסי מוציא עצבים
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
בברצלונה יודעים לייצר יופי של תמונות אכזבה. ג'רארד פיקה
(צילום: AFP)
אבל כנראה שלאף אחד במועדון לא אכפת שהיכולת הייתה לא רעה, כי המטרה היחידה עכשיו היא פשוט להשיג נקודות. ומהר. בלי לשים לב, ריאל מדריד כבר ברחה לפער של שמונה נקודות (ומשחק עודף), והקטלאנים יצטרכו להשתפר כדי להצליח לעמוד בקצב של האלופה.
"אני מודאג מהיכולת שלנו בהתקפה", אמר קומאן בסיום. "זו לא בעיה של גישה או ריכוז, אלא שאלה של ביטחון מול השער. זה קרה לנו גם מול יובנטוס וגם הפעם. מעבר לזה, נתנו לאלאבס שער במתנה. אבל בכל מקרה, אם אנחנו מצליחים ליצור כזו כמות של מצבים, אסור לנו להחמיץ כל כך הרבה. אם מגיעים למספר מצבים כזה גדול וכובשים שער אחד, זה לא טוב".
"ברור שאני מודאג שהשגנו רק שתי נקודות מ-12 אפשריות", המשיך ההולנדי. "אני חושב שהמשחק שלנו, באופן כללי, היה משביע רצון. הייתי יותר מודאג אם לא היינו מגיעים למצבים. אנחנו חייבים להשתפר מול השער. המסירה האחרונה, הבעיטה האחרונה. אנחנו לא יכולים להחמיץ כל כך הרבה. זה לא יכול לקרות".
4 צפייה בגלריה
רונלד קומאן
רונלד קומאן
נו, מה יהיה? רונלד קומאן
(צילום: AFP)
בינתיים, הבצורת של לאו מסי נמשכת. הפרעוש סופר כבר 877 דקות ללא שער שדה. השער האחרון שכבש לא בפנדל או בעיטה חופשית היה מול נאפולי בחודש אוגוסט (מאז הבקיע שלושה פנדלים ופעם אחת בבעיטה חופשית).
בהפסקה ביצע קומאן שלושה חילופים והכניס את מיראלם פיאניץ', פדרי וטרינקאו במקום סרחיו בוסקטס, קלמון לנגלה ועוסמאן דמבלה. "לא הייתי מרוצה מהמחצית הראשונה שלנו", הוא טען. "זו הסיבה שביצעתי שלושה חילופים בהפסקה. אם חטפתי ביקורות על כך שעשיתי חילופים במשחקים קודמים יותר מדי מאוחר, הפעם זה קרה בהפסקה. לא הייתי מרוצה מאיך ששיחקנו, והיו לנו שחקנים על הספסל שיכולים לעשות את השינוי. רציתי לעשות את השינוי הזה כדי לנצח במשחק".
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
הבצורת שלו נמשכת. לאו מסי
(צילום: AP)
אנטואן גריזמן, שכבש שער ראשון העונה, לא נשמע יותר מדי מרוצה מכך: "אנחנו מאוכזבים. רצינו את כל שלוש הנקודות אחרי ההפסד בקלאסיקו. אנחנו צריכים להשתפר. זה עולה לנו בנקודות. הגענו להמון מצבים, אבל כבשנו רק פעם אחת. איכזבתי את הקבוצה, היא זקוקה לשערים שלי".