צ'לסי החליטה לפטר את פרנק למפארד באופן מיידי והיום (שני) הודיעה שהוא סיים את דרכו אחרי שנה וחצי כמאמן.
ההחלטה הזו מגיעה פחות מ-24 שעות אחרי שלמפארד בן ה-42 עלה עם הבלוז לשמינית גמר הגביע אחרי ניצחון 1:3 על לוטון הודות לשלושער של טמי אברהם. שחקני צ'לסי קיבלו הודעה שהאימון שתוכנן אחר הצהריים בוטל.
2 צפייה בגלריה
פרנק למפארד
פרנק למפארד
סוף הדרך? פרנק למפארד
(צילום: AP)
"זו הייתה החלטה קשה מאוד למועדון, לא רק בגלל שיש לי יחסים מעולים עם פרנק", אמר הבעלים רומן אברמוביץ'. "למרות זאת, תחת הנסיבות אנחנו מאמינים שהפתרון הטוב ביותר הוא שינוי על הקווים".
למפארד מונה לתפקיד בקיץ 2019 והפך לאנגלי הראשון שמאמן את הבלוז מזה שני עשורים. במשחקו הראשון על הקווים הוא חטף תבוסה 4:0 ממנצ'סטר יונייטד, אך בסופו של דבר סיים עם סגל, שברובו הורכב מכשרונות תוצרת מחלקת הנוער של המועדון, במקום הרביעי בטבלה, בשוויון נקודות עם השדים האדומים ואף הצליח להעפיל לגמר הגביע האנגלי, שם קבוצתו נכנעה לארסנל.
בקיץ הוחלט לבצע חיזוק רציני במטרה להתמודד על האליפות ורבע מיליארד אירו הושקע בשחקני רכש, כולל כמה שחקנים שהגיעו גם בהעברה חופשית (כמו תיאגו סילבה הוותיק למשל). בינתיים השאיפות לא תואמות את ההשקעה, וצ'לסי מדורגת רק במקום התשיעי, 11 נקודות מהפסגה. בחמשת המחזורים האחרונים הקבוצה הפסידה שלוש פעמים.
2 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
מפריז ללונדון? תומאס טוכל
(צילום: AFP)
שלושה שמות של מאמנים שעלו כאופציות להחליפו הם תומאס טוכל, שפוטר לאחרונה מפריז סן ז'רמן, רפא בניטס, שכבר עמד על הקווים כמאמן זמני בסטמפורד ברידג' בעבר ואקס יובנטוס מקס אלגרי. למרות דיווחים שקשרו את שמו של אברם גרנט למשרה בחודש האחרון, בטלגרף דווקא לא הזכירו אותו.
פורסם לראשונה: 12:09, 25.01.21