צפו בשער הנהדר של קימיך (באדיבות צ'רלטון)
באיירן מינכן השלימה אתמול (שלישי) ניצחון כפול על היריבה המרה והשנייה בטבלה דורטמונד (0:1), וברחה לה עם שבע נקודות הפרש בפסגה, שישה מחזורים לסיום.
כוכב הניצחון, שהושג באצטדיונה הריק של דורטמונד, היה ג'ושוע קימיך שהקשית באומנות בדקה ה-43 והכניע את השוער רומן בורקי. "זה היה השער הגדול ביותר בקריירה שלי, כל כך חשוב", התלהב קימיך שהבקיע העונה כבר שלוש פעמים מחוץ לרחבה. "אמרו לנו שבורקי נוהג לצאת מהשער, ניסיתי והצלחתי".
4 צפייה בגלריה
ג'ושוע קימיך חוגג עם נוייר ומולר
ג'ושוע קימיך חוגג עם נוייר ומולר
"השער הגדול בקריירה". ג'ושוע קימיך חוגג עם נוייר ומולר
(צילום: EPA)
בלם דורטמונד מאטס הומלס, שכבר הספיק לשחק בשני המועדונים אחרי שבקיץ חזר למדים השחורים-צהובים, החמיא לקימיך על השער ומבין שהקבוצה שלו כבר לא תזכה העונה בתואר האליפות.
"לפעמים משחקים מוכרעים על ידי רגעים של גאונות. זה היה בדיוק המקרה פה", אמר הומלס. "אני חושב שכל שאר הקבוצות נמצאות מחוץ למרוץ האליפות כרגע. עכשיו הכל בידיים של באיירן. אנחנו צריכים לקוות שהם יאבדו נקודות שלוש פעמים בששת המחזורים שנותרו. אם יש איזשהו סיכוי, אנחנו רוצים להיות שם כדי לנצל את זה".
4 צפייה בגלריה
האנזי פליק
האנזי פליק
מספרים שרק גווארדיולה הגיע אליהם. האנזי פליק
(צילום: EPA)
אמרה צ'אן הסכים עם הומלס אחרי הפסד הבית הראשון של דורטמונד בליגה אחרי יותר משנה. "אנחנו צריכים להיות מציאותיים. באיירן נמצאת עכשיו שבע נקודות מעלינו", אמר צ'אן. "אנחנו צריכים להסתכל רק על עצמנו ולנצח במשחקים שנותרו. אם שום דבר יוצא דופן לא יקרה, באיירן תזכה באליפות".
חוץ מקימיך, גם המגן אלפונסו דייויס זכה לשבחים על מהלך ספציפי, כשעצר פריצה מסוכנת של ארלינג הלאנד ושבר בדרך שיאי מהירות. דייויס הגיע ל-35.2 קמ"ש, וקיבל מחמאות מחלוץ אינטר רומלו לוקאקו ("הוא מהיר בטירוף") מקשר ווסטהאם דקלן רייס ("הלוואי שהייתה את המהירות של דייויס") וגם מחברו לקבוצה תומאס מולר, שאמר: "כשהיריב חושב שיש לו זמן להבקיע, אז 'ביפ ביפ', דייויס מגיע". בכלל, הטוויטר היה המום מהקלות המדהימה בה הצליח הקנדי בן ה-19 להשיג את הלאנד. "זה פשוט מגוחך כמה הוא מהיר", נכתב בציוץ אחד ובאחר נטען ש"לשחק עם אלפונסו דייויס זה רמאות".
4 צפייה בגלריה
אלפונסו דייויס רודף אחרי ארלינג הלאנד
אלפונסו דייויס רודף אחרי ארלינג הלאנד
הטיסה ממינכן לאליפות יוצאת עכשיו. אלפונסו דייויס רודף אחרי ארלינג הלאנד
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
תומאס מולר
תומאס מולר
גם תומאס מולר יודע שסיפור האליפות די גמור
(צילום: רויטרס)
האנזי פליק, מאמן הבווארים, גם רשם ערב נהדר משלו כשניצח בפעם ה-15 מ-18 משחקיו הראשונים בבונדסליגה. רק פפ גווארדיולה, בבאיירן כמובן, עשה זאת לפניו בגרמניה.