ז'וזפ מריה ברטומאו עשוי לסיים כבר היום (ב') את תפקידו כנשיא ברצלונה. כלי התקשורת בספרד פירסמו ידיעות לפיהן יכנס הדירקטוריון ישיבה בשעה 14:30 בה אמורה להיערך הצבעת אי אמון בנשיא.
אם חברי הדירקטוריון יצביעו נגד ברטומאו ויחליטו להדיחו צפויות להתקיים בחירות בתוך 40 עד 90 יום.
2 צפייה בגלריה
ברתומאו מגיע לישיבה של ברצלונה
ברתומאו מגיע לישיבה של ברצלונה
יגיע למשרדים כנשיא בפעם האחרונה? ברטומאו
(צילום: AFP)
הבעיה היא שחברי הדירקטוריון אינם מעוניינים שההצבעה וקבלת ההחלטה יתקיימו בתנאים הנוכחיים, כלומר בשיחות דרך הזום, אלא במפגש רגיל בו נוכחים המצביעים פנים מול פנים. יחד עם זאת, הם כמובן אינם מעוניינים לקיים מפגש המסכן את בריאותם, שכן רבים מהם מבוגרים ונמצאים בקבוצת סיכון להידבקות בנגיף הקורונה. בשל כך נשלח מכתב לשלטונות המקומיים בקטאלוניה על מנת לקבל אישור לפיו קיימים במשרדי הקאמפ נואו התנאים הסניטריים המתאימים.
(צילום: שמוליק דודפור)
בהנהלת ברצלונה טוענים כי כינוס הישיבה במתכונת הנוכחית נוגד את מדיניות הממשלה במלחמה נגד נגיף הקורונה ודורשת לדחות את ההצבעה. הדבר כבר הפך לנושא שנוי במחלוקת בין הצדדים המעוניינים בהדחת הנשיא לבין תומכיו. המחלוקת המשפטית הזו תעלה לדיון בשעות הקרובות, במהלכן אמורים עורכי הדין לדון בסוגיה ולמסור עדכונים.
2 צפייה בגלריה
ג'וזפ מריה ברתומאו
ג'וזפ מריה ברתומאו
ספג ביקורות. ג'וזפ מריה ברטומאו
(צילום: AP)
ממשלת ספרד הכריזה על הארכת מצב החירום במדינה בשבועיים נוספים, אם כי הצפי הוא להארכתו עד לחודש מאי 2021. אחד הצעדים שיינקטו הוא הטלת עוצר כללי ברחובות החל מהשעה 23:00, כך שגם אם תתכנס ישיבה שתימשך שעות ארוכות היא תהיה חייבת להיות מפוזרת בשעת לילה מאוחרת.
כידוע, ברטומאו ספג ביקורות רבות לנוכח התנהלות המועדון בשנים האחרונות. הוא הותקף בעיקר אחרי התבוסה 8:2 לבאיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות. כמו כן פורסם שיחסיו עם ליאו מסי מתוחים לנוכח החלטות שהתקבלו, ביניהן קיצוץ במשכורות השחקנים.