"טעות חסרת אחריות!", "שגיאות קריטיות". כך נכתב על גבי כותרות העיתונים "מונדו דפורטיבו" ו"ספורט", שניהם מזוהים מאוד עם ברצלונה, אבל ככה זה כשהקבוצה נראית כל כך גרוע שהיא הפכה, לפחות לפי קצב צבירת הנקודות, למועמדת לירידה.
לא שמישהו חושב שזה יקרה, אבל עם 14 נקודות אחרי עשרה מחזורים, פתיחת העונה הגרועה ביותר של בארסה מאז 1987 (!), וכשהמרחק מהקו האדום הוא רק שלוש נקודות (ו-12 מהפסגה), הלחץ במועדון בשיאו.
4 צפייה בגלריה
רונלד קומאן
רונלד קומאן
ביקורת חריפה נגד השחקנים. רונלד קומאן
(צילום: AP)
ההפסד אתמול (שבת) 2:1 לקאדיס היה הרביעי מפתיחת העונה, ונראה שהפעם שיאי החולשה, בטח בצד ההגנתי, נשברו. השערים הגיעו אחרי טעויות מביכות במיוחד, כולל שגיאה הזויה נוספת של מארק-אנדרה טר שטגן – עד לא מזמן "השוער הטוב בעולם", ועכשיו אחד האחראיים העיקריים למאזן הגרוע של בארסה.
המאמן רונלד קומאן ממש לא ריחם על שחקניו, ובעיקר נשמע המום מהיכולת החלשה שלהם: "קשה להסביר איך הפסדנו. הגענו אחרי כמה משחקים טובים, אבל לא שיחקנו טוב בחצי הראשון. אמנם במחצית השנייה השתפרנו, אבל הדרך בה הפסדנו היא פשוט מדהימה. הפסדנו בגלל טעות לא צפויה שפשוט אסור לעשות. זה הגיע מחוסר ריכוז. הגישה של השחקנים לא הייתה טובה, ולא רק של ההגנה".
"קשה להסביר חלק מהשערים שאנחנו סופגים. אני חושב שזה בגלל חוסר ריכוז", המשיך קומאן. "הייתה חסרה לנו אגרסיביות כשקאדיס החזיקה בכדור. זו יכולה להיות אחת הסיבות לכך שאנחנו סופגים. זה לא קל בכלל להסביר מה קרה בשער השני".
4 צפייה בגלריה
מארק-אנדרה טר שטגן מול אלבארו נגרדו
מארק-אנדרה טר שטגן מול אלבארו נגרדו
טעות הזויה. מארק-אנדרה טר שטגן מול אלבארו נגרדו
(צילום: רויטרס)
ההולנדי מתקשה להסביר? אבל ננסה בכל זאת. קלמון לנגלה הצליח לפספס מסירה מכדור חוץ של ג'ורדי אלבה, טר שטגן ניסה לתקן, אבל יצא בצורה מוזרה במיוחד לכיוונו של אלבארו נגרדו, שאמר תודה, ומול שער חשוף בעט לרשת. כן, זה מוזר כמו שזה נשמע.
"זה היה צעד גדול לאחור", המשיך קומאן המתוסכל. "אני מאוד מאוכזב. אנחנו מאבדים המון נקודות. אנחנו חייבים לשפר את הגישה שלנו במשחקי החוץ. יש לנו עליות וירידות במשחקים. כשהכדור לא אצלנו, אנחנו טועים המון. זו בעיה בגישה של כל הקבוצה".
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
גם הוא לא הושיע הפעם. מסי
(צילום: AFP)
משחקי החוץ הוא אמר? הוא צודק. רק ארבע נקודות השיגה ברצלונה העונה מחוץ לקאמפ נואו (לא ששם המצב מזהיר) בחמישה מחזורים, כשרק קבוצה אחת השיגה פחות (חטאפה). מעבר לזה, בארסה לא הצליח לרשום ניצחון בארבעה משחקי חוץ רצופים בליגה (תיקו ושלושה הפסדים) לראשונה מאז עונת 2007/08, אז תחת הולנדי אחר, פרנק רייקארד.
"טעויות של שחקנים עולות לנו בנקודות", אמר סרחיו בוסקטס בסיום. "אם הייתה לנו תשובה למה קורה לאחרונה, זה כנראה לא היה קורה יותר. בליגת האלופות משום מה הקבוצה נראית אחרת".
אחרי כל הביקורת אסור לשכוח שיש גם קבוצה שמגיעות לה כל המחמאות – קאדיס. הקבוצה הקטנה משלימה פתיחת עונה חלומית מבחינת, כשמעבר למקום החמישי בטבלה, הרבה יותר מכל פנטזיה שציפו במועדון לפני פתיחת העונה, היא גם השלימה דאבל על ריאל ובארסה. היינו אומרים שזה משהו שלא הרבה קבוצות יכולות להתגאות בו, אבל איך שהן נראות העונה...
4 צפייה בגלריה
שחקני קאדיס חוגגים אחרי הניצחון על ברצלונה
שחקני קאדיס חוגגים אחרי הניצחון על ברצלונה
השלימה דאבל. קאדיס חוגגת בסיום
(צילום: EPA)
אגב, קאדיס למי ששכח, היא עולה חדשה, כשבעונה שעברה סיימה במקום השני בליגת המשנה – ואת הניצחון אתמול השיגה אחרי שהחזיקה בכדור רק 18 אחוז מהזמן, ובמחצית השנייה רק 16 אחוז.