נשיא ברצלונה לשעבר ז'וזפ מריה ברתומאו נעצר היום (שני) על-ידי משטרת ספרד, שגם ערכה פשיטה במשרדי המועדון. המשטרה חוקרת את פרשת "בארסהגייט" במסגרתה המועדון הציף את הרשת בבוטים ששיבחו את הנהלת המועדון ותקפו את השחקנים, כולל לאו מסי וג'רארד פיקה.
המשטרה חוקרת את הפרשה שנחשפה ע"י התקשורת הספרדית לפני שנה. אותם חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות הופעלו לא רק נגד שחקני המועדון, שספגו ביקורת, אלא גם נגד יריבים פוליטיים. כך לדוגמה, אלפי ציוצים שוגרו בטוויטר נגד הפעילות של פיקה מחוץ למגרש כאיש עסקים ומעורבותו בגביע דייויס בטניס. אישתו של מסי, אנטונלה, ספגה גם היא עלבונות ברשתות החברתיות. חשבונות רבים נוספים נפתחו כדי להלל את פועלו של ברתומאו כנשיא המועדון.
3 צפייה בגלריה
כלי התקשורת ליד משרדי ברצלונה
כלי התקשורת ליד משרדי ברצלונה
כלי התקשורת ליד משרדי ברצלונה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ז'וזפ מריה ברטומאו
ז'וזפ מריה ברטומאו
ז'וזפ מריה ברתומאו
(צילום: EPA)
לפי התקשורת הספרדית, החברה שנשכרה על-ידי הנהלת ברצלונה קיבלה ממנה 200 מיליון אירו, זאת כמובן מבלי לדווח לרשויות על כך. ברתומאו ומספר חברי הנהלה שנעצרו גם הם חשודים בהלבנת כספים. יחד עם ברתומאו נעצרו גם המנכ"ל לשעבר אוסקר גראו, היועץ המשפטי לשעבר רומן גומז פונטי והיועץ לשעבר חאומה מספרר. כאמור, אנשי המשטרה המקומית פשטו על המשרדים של ברצלונה וחיפשו מסמכים המוכיחים את החשדות נגד העצורים.
ברתומאו וחברי ההנהלה לשעבר החליטו להתפטר מתפקידם באוקטובר האחרון בעקבות הכישלון המקצועי של הקבוצה, הפרשה שנחשפה וגם איומיו של מסי לעזוב את המועדון. בעוד שישה ימים (7 במרץ) יתקיימו הבחירות וייבחר נשיא חדש, כאשר הפייבוריט הוא ז'ואן לאפורטה שכבר כיהן כנשיא המועדון בעבר.
3 צפייה בגלריה
מסי כובש את השני של בארסה מול סביליה
מסי כובש את השני של בארסה מול סביליה
מסי רצה לעזוב אבל נשאר
(צילום: AP)
בנוסף לכישלונות על המגרש ופרשת הבוטים, דווח כי ההנהלה הותירה את ברצלונה בחובות בגובה מאות מיליוני אירו, מה שמונע ממנה להתחזק בשחקנים חדשים ולרענן את הסגל. ההתנהלות של הקבוצה גרמה לכך שהכוכב הבלתי מעורער, מסי, רצה לעזוב את המועדון בקיץ ולחתום במקום אחר כשחקן חופשי. אולם בסופו של דבר הוא התחרט ונשאר עוד עונה.
בסוף ינואר העיתון אל-מונדו חשף את פרטי החוזה האחרון של מסי, עליו חתם ב-2017, לפיו הוא מרוויח בכל התקופה סכום דמיוני של 555 מיליון אירו. במועדון זעמו על ההדלפה, טענו שזו פגיעה קשה בתדמית והבטיחו כי יתבעו את העיתון על הפרסום, כשגם הארגנטינאי הודיע כי הוא מתכוון לתבוע.