האם המשחק בין נבחרות צ'כיה וסקוטלנד בבית 2 בליגת האומות בו משתתפת נבחרת ישראל יתקיים כמתוכנן ביום שני הקרוב? נכון לעכשיו אופ"א הודיעה שכן.
הצ'כים ניצחו אתמול (ו') 1:3 את סלובקיה בחוץ ואמורים לארח את ההתמודדות מול הסקוטים ביום שני הקרוב בעיר אולמוץ. לאחר המשחק הודיעו הצ'כים כי לא יתייצבו להתמודדות בשל התפרצות נגיף הקורונה במחנה שלהם והידבקות של חלק מהשחקנים.
2 צפייה בגלריה
נבחרת צ'כיה
נבחרת צ'כיה
אחרי הניצחון, הצ'כים דואגים לבריאות השחקנים
(צילום: EPA)
שניים מבין כוכבי הנבחרת הצ'כית, תומאס סוצ'ק ופטריק שיק, שהו בקרבתו של אחד מאנשי הצוות שחלה ושוהים כעת בבידוד. שניהם לא נכללו אתמול בסגל.
בעקבות ההתפתחות הופרדו שחקני הנבחרת זה מזה וההתאחדות שלה הודיעה כי לא תתייצב למשחק. הסקוטים לא עודכנו בהודעה הדרמטית בצורה ישירה וכשדובר אופ"א התבקש להתייחס לסוגיה הוא השיב: "המשחק יתקיים כמתוכנן".
2 צפייה בגלריה
אנדי רוברטסון
אנדי רוברטסון
אנדי רוברטסון. הסקוטים מתכוננים למשחק כרגיל
(צילום: רויטרס)
בצל חוסר הוודאות, נבחרת סקוטלנד, שאתמול סיימה בתיקו 1:1 עם ישראל, קיימה אימון אחר הצהריים באדינברו לפני טיסתה המיועדת לאולמוץ. מההתאחדות הסקוטית נמסר שהעניינים בנבחרת מתנהלים בהנחה שהמשחק יתקיים.
אם אופ"א תדבוק בעמדתה ולא תוותר גם אם המצב בנבחרת הצ'כית יחמיר, צפויים הצ'כים לספוג הפסד טכני אם לא יעלו למגרש.
על פי נהלי ההתאחדות האירופית, משחק יתקיים בכל מקרה גם אם שחקנים בנבחרת יידבקו בקורונה, וזאת בתנאי שלרשות אותה נבחרת עומדים לפחות 13 שחקנים, כולל שוער, לצורך ההתמודדות. אם הצ'כים יוכיחו שלא עומדים לרשותם לפחות 13 שחקנים המשחק יידחה למועד מאוחר יותר. אופ"א תנקוט בצעדים במקרה כזה נגד הצ'כים רק אם לא יתאפשר לקיים את המפגש במועד אחר.