ליברפול חגגה את האליפות הראשונה שלה מזה 30 שנה ואין אחד בעולם הכדורגל שלא התרגש. אחד מהם הוא נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לליברפול, הקבוצה האנגלית שאני עוקב אחריה כל כך הרבה שנים".
הכל על הזכייה המדהימה של ליברפול באליפות:
המנהל הספורטיבי של בורוסיה דורטמונד, קבוצתו הקודמת של יורגן קלופ, מיכאל זורק, גם כן היה נרגש. "ברכות יורגן, אתה הגדול מכולם", פרסם זורק בהודעה רשמית. "לא סתם אני אומר את זה. תמיד קראתי לך מוחמד עלי של הכדורגל". גם נשיא דורטמונד, הנס-יואכים וצקה, פירגן: "סוף כל סוף אליפות. אתה מדורג בין המאמנים הגדולים בעולם".
2 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
עוקץ כמו דבורה. קלופ
(צילום: רויטרס)
יש גם קולגות באנגליה שעשו כבוד לקלופ ושחקניו. מנג'ר מנצ'סטר יונייטד, אולה גונאר סולשיאר, אמר במסיבת העיתונאים של קבוצתו לקראת שמינית גמר הגביע האנגלי מול נוריץ': "כל קבוצה שזוכה באליפות היא ראויה לתואר. זו ליגה קשה. כל הכבוד ליורגן ולשחקנים".
אפילו הנשיא ריבלין בירך
כשנשאל האם התרגש מהזכייה של ליברפול, ענה: "כל פעם כשאתה רואה מישהו אחר שזוכה במקומך בתואר, זה כואב. כל אחד מרגיש כמוני במנצ'סטר יונייטד. אנחנו רוצים לחזור לימים שהיינו זוכים בתארים - וזה האתגר שלנו".
2 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
"עשה את השחקנים טובים יותר"
(צילום: EPA)
בממלכה כמובן לא מפסיקים להתייחס לשבירת הבצורת של ליברפול. דני מרפי, שחקן העבר של האדומים, טען כי קלופ הוא זה שעשה את ההבדל. "תראה לי שחקן ליברפול שלא התקדם תחת יורגן קלופ? הוא שיפר שחקנים ואת הקבוצה, וזה הדבר הכי קשה שיש. הרכש שלו היה פנומנלי. הוא עשה שחקנים טובים יותר. היה לו היכולת לבזבז כסף על השחקן הנכון עם האופי המתאים".
שפילד יונייטד מברכת

כריסטיאן בנטקה, זוכרים?

היה שמח הלילה, תשאלו את ואן דייק