מנג'ר העבר הסקוטי האגדי של מנצ'סטר יונייטד, אלכס פרגוסון, העניק ראיון נרחב לגרדאין הבריטי בו התייחס לרגעים הגדולים מהקריירה שלו, חזר אל זיכרונות הילדות ותחילת הקריירה, אבל גם סיפר על הימים הקשים שעבר לפני שלוש שנים בדיוק, כאשר סבל משטף דם במוח ונאלץ לעבור ניתוח מורכב.
פרגוסון בן ה-79 ממעט מאוד להתראיין, וגם הפעם התנה את הראיון בכך שלא יענה על שאלות שנוגעות לקבוצה הנוכחית של מנצ'סטר יונייטד, לבעלים שלה, מחאת האוהדים או לכל סאגת הסופר-ליג, עליה כבר אמר לאחרונה כי מדובר ב"טעות איומה בשיקול הדעת שתמחוק 70 שנים של היסטוריה".
2 צפייה בגלריה
אלכס פרגוסון
אלכס פרגוסון
אלכס פרגוסון
(צילום: EPA)
על קריירת האימון, לעומת זאת, הוא סיפר בהרחבה, וכחלק מהקונטקסט של הפחד לאבד את הזיכרון, סיפר על החשיבות שהייתה לחלק הזה עבורו כמנג'ר, ועל הדרך מתח ביקורת על שיטות העבודה של המאמנים של ימינו: "איבדתי את הקול, ופחדתי שגם הזיכרון יילך לאיבוד. כמנג'ר תמיד הסתמכתי על הזיכרון שלי ומעולם לא כתבתי תוך כדי משחק במחברת, כמו שאני רואה שמאמנים היום עושים. אני לא מבין את זה. להוריד את הראש למחברת ולהחמיץ שער?".
כשנשאל על המשחק המפורסם ביותר בקריירה שלו, גמר ליגת האלופות ב-1999 מול באיירן מינכן שהסתיים ב-1:2 ליונייטד אחרי מהפך מדהים בתוספת הזמן, הוא הודה: "לא האמנתי שיש איזשהו סיכוי שנחזור למשחק הזה".
2 צפייה בגלריה
הרגעים המכריעים של הגמר ב-1999. "לא האמנתי שיש סיכוי"
הרגעים המכריעים של הגמר ב-1999. "לא האמנתי שיש סיכוי"
הרגעים המכריעים של הגמר ב-1999. "לא האמנתי שיש סיכוי"
(צילום: getty images)
בראיון השתתף גם בנו של פרגוסון, ג'ייסון, שביים לאחרונה סרט דוקומנטרי על חייו והקריירה של אביו בשם "Never Give In" (בתרגום חופשי, ל"לעולם לא להיכנע"), שכולל שיחות איתו לאורך מספר שנים, קטעי ארכיון מקריירת המשחק והאימון - וקיבל תפנית לאחר האירוע המוחי שעבר אביו לעיסוק בקשיים.
"זה היה מאוד בודד ומפחיד, לשכב שם", אמר פרגי, שחלפו עשרה ימים שלמים עד שקולו חזר אליו. "אמרתי לעצמי, 'את זה לא סיפרו לי'. ידעתי שאני חי, אבל תהיתי אם מספרים לי את כל האמת לגבי המצב שלי".