ליגת האלופות צפויה לעבור מהפכה גדולה שתצא לפועל החל מ-2024. שלב הבתים המוכר לנו כיום יבוטל ובמקומו הסיבוב הראשון יהפוך למעין ליגת על, כאשר מספר הקבוצות שישתתפו במפעל יצמח מ-32 כיום ל-36. הוועד המנהל של אופ"א אמור לאשר את הפורמט החדש ב-19 באפריל, לאחר שהפגישה שהייתה מיועדת להיום נדחתה.
כל קבוצה תשחק 10 משחקים (חמישה בבית וחמישה בחוץ) מול קבוצות בדרגות איכות שונות וכך תיווצר טבלה. לאחר שכל הקבוצות ישלימו את משחקיהן, שמונה הקבוצות שיצברו את מירב הנקודות יבטיחו את מקומן בשלב הנוקאאוט ואילו הקבוצות מהמקום התשיעי ועד ה-24 יתמודדו ביניהן בפלייאוף על המקומות הנותרים.
2 צפייה בגלריה
הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות
הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות
הדרך אליו תשתנה. גביע האלופות
(צילום: AFP)
שינוי נוסף ומשמעותי הוא הכנסה לתוקף של שני כרטיסים חופשיים, אשר מיועדים לקבוצות בעלות הניקוד הגבוה ביותר מתוך הקבוצות שלא הצליחו להעפיל לצ'מפיונס דרך הליגה המקומית שלהן. לדוגמה, ליברפול של העונה מדורגת כעת רק במקום השביעי וסיכוייה להגיע לליגת האלופות נמוכים למדי. אילו הפורמט החדש היה בתוקף כבר מהעונה הבאה היא הייתה מקבלת כרטיס אוטומטי למפעל, בזכות שיטת הניקוד של אופ"א.
מלבד הכרטיסים החופשיים, הליגות שיקבלו כרטיס נוסף הן החמישית בדירוג אופ"א (כיום צרפת) שתשלח ארבע קבוצות במקום שלוש והאלופה מהמדינה שבמקום ה-11 בדירוג אופ"א (כיום טורקיה), שלא שולחת כיום קבוצה ישירות לשלב הבתים.
2 צפייה בגלריה
יתרגל לפורמט חדש. אמבאפה
יתרגל לפורמט חדש. אמבאפה
יתרגל לפורמט חדש. אמבאפה
(צילום: רויטרס)
מי שיזם את הפורמט החדש הוא המנהל המקצועי של איאקס כיום ושוער העבר, אדווין ואן דר סאר. המפעל החדש צפוי לפגוע בעיקר במפעלי הגביע המקומיים, אשר משוחקים באמצע השבוע, זאת בשל הוספה של מועדי משחק נוספים במסגרת האירופית.