אין חובב כדורגל אנגלי אחד, שהחזרה של לידס אמש (שישי) לפרמייר-ליג אחרי 16 שנים לא ריגשה אותו. "הלבנים", שבשנת 2001 עוד שיחקו בחצי גמר ליגת האלופות, הידרדרו בשלב מסוים עד לליגה השלישית באנגליה, והיה נראה שהסיכוי שהם ישובו לבמה המרכזית קלוש עד אפסי.
אבל אז מרסלו ביילסה הגיע למועדון, ובשתי עונות הוא שינה אותו מקצה לקצה. כבר בעונה הקודמת לידס הייתה מרחק נגיעה מהעפלה לפרמייר-ליג, אבל סיימה במקום השלישי והפסידה בפלייאוף העלייה.
3 צפייה בגלריה
מרסלו ביילסה
מרסלו ביילסה
ביילסה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
לידס
לידס
שחקני לידס בטירוף
(צילום: Getty Images)
העונה זו כבר הייתה אופרה אחרת, ולידס צריכה נקודה אחת בלבד משני משחקיה הנותרים כדי לסיים סופית ראשונה ולזכות באליפות הצ'מפיונשיפ.
לא פחות מ-15 מאמנים עמדו על הקווים של לידס מאז שנשרה מהפרמייר-ליג עד שהגיע אותו ביילסה. אז מה הפלא שהמאמן הארגנטיני זוכה לכל כך הרבה מחמאות. "הוא המאמן הטוב בעולם", אמר עליו קווין פיליפס, שגדל במועדון. "זה מטורף. כשהוא הגיע לראשונה לא חשבתי ששנתיים אחר כך נעפיל לפרמייר-ליג. לביילסה ולצוות שלו יש חלק מרכזי בהצלחה שלנו. אין מאמן אחר בעולם שהייתי רוצה להיות תחתיו מאשר ביילסה".
3 צפייה בגלריה
אוהדי לידס יונייטד
אוהדי לידס יונייטד
אוהדי לידס חוגגים
(צילום: AP)
הקפטן ליאם קופר דיבר על ההרגשה הכללית: "לידס חזרה למקום בו היא תמיד הייתה צריכה להיות. זה בלתי ייאמן ואני עדיין לא תופס את זה. כולם במועדון, מהשחקנים ועד האוהדים, הקריבו המון בשביל הרגע הזה. הגיע לנו, היינו הקבוצה הטובה ביותר בליגה, הכי יציבים ועקביים. ובסופו של דבר עשינו את העבודה. עכשיו אנחנו רוצים גם לזכות באליפות הצ'מפיונשיפ ולהניף את התואר".