צפו בשער האדיר של בנזמה מול ולנסיה
אם לא יקרה משהו יוצא דופן, כבר ביום חמישי ריאל מדריד תחגוג אליפות מספר 34 בתולדותיה. העונה אולי יותר מתמיד היא חייבת את התואר לצרפתי ממוצא אלג'יראי, שידע לשים את השערוריות בצד והוביל את הקבוצה שלו בהצלחה. אז נכון שגם זינדין זידאן עונה על הקריטריונים, אבל הסיפור הפעם יתמקד כמובן בקארים בנזמה.
כמעט בכל קבוצה יש את השחקן הזה שפשוט לא בא בטוב לאוהדים, שרק מחכים לאיזו טעות או החמצה רשלנית כדי להתחיל לצקצק. בריאל השחקן הזה ב-11 השנים האחרונות הוא בנזמה, שפשוט לא הצליח מעולם להתחבר לקהל בסנטיאגו ברנבאו. בנזמה אף פעם לא ממש התרגש ממה שחושבים עליו, הפך לאחד השחקנים הוותיקים בסגל של הבלאנקוס ונדמה שהעונה גם הרוויח סופית את התואר אגדה של ריאל מדריד. כן כן, שמעתם נכון. קארים בנזמה נכנס בכבוד לרשימת הגדולים ביותר שלבשו את החולצה הלבנה.
4 צפייה בגלריה
בנזמה חוגג
בנזמה חוגג
עונה אדירה. קארים בנזמה
(צילום: AP)
בגיל 32 בנזמה הפך לשחקן הכי חשוב של ריאל בחלק הקדמי. הוא מלך השערים שלה עם 18 כיבושי ליגה, שמציבים אותו במקום השני בטבלת הפיצ'יצ'י אחרי לאו מסי, המבשל המצטיין עם שמונה אסיסטים ומדורג שני בקבוצה אחרי טוני קרוס בממוצע מסירות המפתח בזכות 1.7 כאלה למשחק. אבל הסטטיסטיקה, מרשימה ככל שתהיה, לא תמיד מספרת את כל הסיפור.
מעבר לתרומה המספרית, בנזמה מספק העונה ובעיקר מאז החזרה מפגרת הקורונה, מהלכים של גאון כדורגל אמיתי, מהסוג שגורמים לך לתפוס את הראש ולראות אותם בלופים. הגולאסו שלו ב-0:3 על ולנסיה הוא מועמד בכיר לשער העונה בספרד, והצליח להטריף אפילו את המאמן שלו, שאמר אחרי המשחק: "הגול היה לא מהעולם הזה".
רק עשרה ימים לאחר מכן הוא סיפק מהלך אדיר אחר, הפעם בתפקיד המבשל ב-0:1 החשוב על אספניול. קצת לפני סיום המחצית הראשונה, הוא זיהה תנועת עומק של קאסמירו ובמגע קסם שלח לו את הכדור עם העקב ובין הרגליים של ברנרדו אספינוסה. הבישול הזה הזכיר לאוהדי ריאל את הבישול של גוטי מ-2010, שאז מסר בעקב ללא אחר מאשר בנזמה עצמו. קשר העבר של ריאל מיהר לפרגן וצייץ תמונה מהמלך המדובר והוסיף: "מהלך של קסם".
צפו בבנזמה מבשל לקאסמירו עם העקב
(ONE)
אז מה קרה דווקא העונה שגרם לצרפתי לבלוט? הוא פשוט קיבל סוף סוף את המפתחות להוביל. מאז הגיע ב-2009 הוא נחשב לשחקן בכיר, אבל לא הכוכב של הקבוצה. הוא אמנם נכלל בשלישיית ה-BBC, אבל לא באמת נספר לעומת גארת' בייל ובטח שליד כריסטיאנו רונאלדו. מאז הראשון איבד את מעמדו, השני עזב ליובנטוס וכל המחליפים המיועדים לא בדיוק סיפקו הסחורה, מי שכן היה שם רוב הזמן הוא בנזמה.
למרות שזידאן הצהיר לא פעם ולא פעמיים שהוא מאמין בו, קשה לומר שהוא בנה עליו כציר המרכזי של הקבוצה שלו. רק בקיץ הנחיתה ריאל את אדן הזאר בהעברה נוצצת מצ'לסי ואת לוקה יוביץ', שאמור היה לנגוס בדקות המשחק שלו. בסופו של דבר שני שחקני הרכש הציגו עונת בלהות מלאה בפציעות ומי שנותר "לבד בחזית" היה הצרפתי, שלקח את ההזדמנות בשתי ידיים וסתם לכל המבקרים את הפה אחת ולתמיד, בדרך, ככל הנראה, לאליפות ראשונה של ריאל מדריד מאז 2017.
4 צפייה בגלריה
קארים בנזמה ואדן הזאר
קארים בנזמה ואדן הזאר
אדן הזאר עם בנזמה
(צילום: AFP)

כתם על הקריירה

אז אם היכולת על הדשא היא כבר לא הבעיה, מה בכל זאת מעורר אנטגוניזם כשזה נוגע לבנזמה? התשובה לכך נוגעת ככל הנראה להתנהגות שלו מחוץ למגרש ואחראית בין היתר לכתם הגדול של הקריירה שלו. זה שבגללו הוא לא זכה להניף את גביע העולם לפני כשנתיים וגם לא צפוי לחזור ללבוש יותר את מדי הטריקולור של נבחרת צרפת.
ב-2015 התפוצצה פרשת סחיטה במסגרתה נחשד בנזמה כי תיווך בין חבר ילדות שלו לבין חברו לנבחרת, מתיו ולבואנה, שנדרש לשלם 150 אלף אירו כדי שקלטת סקס שלו לא תדלוף לרשת. בתחילת החודש גם הודיעה הפרקליטות הצרפתית שהחלוץ יועמד לדין בין מעורבותו בפרשה. מאז אותו מקרה הוא נמחק על ידי המאמן דידייה דשאן, אותו האשים כעבור מספר שנים בגזענות. דשאן מצדו לא שכח ואמר: "יש אנשים שיכולים לספק אמירות בעלות השלכות שהן מעבר לבינתי. לעולם לא אוכל לסלוח על כך".
אגב, גם העונה הוא מצא את עצמו בכותרות ולא מהסיבות הנכונות אחרי שאמר על אוליבייה ז'ירו, שתפס את מקומו בנבחרת: "אל תתבלבלו בין פורמולה 1 וקרטינג".
4 צפייה בגלריה
כבר לא יחזור לנבחרת
כבר לא יחזור לנבחרת
כבר לא יחזור לנבחרת
(צילום: AFP)
פרשת קלטת סקס לא הייתה הפעם הראשונה בה הוא מסתבך מחוץ למגרש. ב-2010 צרפת סערה לאחר שבנזמה, פרנק ריברי ושחקנים נוספים הואשמו כי שילמו לקטינה בת 16 בעבור שירותי מין. גיל ההסכמה בצרפת אמנם עומד על 15, אך חל איסור לשלם בעבור שירותי מין לנערות מתחת לגיל 18. במקרה הזה החלוץ הצליח להוכיח שלא קיים עמה יחסי מין, אבל התיק נסגר רק ב-2014 והנזק התדמיתי כבר נעשה.

מחפש מהפך מול סיטי

כעת עומדים בפני בנזמה מספר אתגרים גדולים ברמה הקבוצתית וגם כמובן אישית. המטרה המרכזית היא כמובן הבטחת אליפות שלישית במדי ריאל וראשונה מאז 2016/17. ניצחון הערב (שני, 23:00) על גראנדה, שני מחזורים, לסיום יגדיל בחזרה את הפער מברצלונה לארבע נקודות ויהווה צעד גדול בכיוון.
4 צפייה בגלריה
זינדין זידאן מסביר לקארים בנזמה
זינדין זידאן מסביר לקארים בנזמה
שילוב מנצח. זידאן ובנזמה
(צילום: AFP)
מטרה מרכזית נוספת היא ליגת האלופות, שם ריאל תנסה להפוך את ההפסד 2:1 בברנבאו ולהדיח את מנצ'סטר סיטי שנמצאת בכושר מטורף לאחרונה. אם תצליח במשימה מחכה לה מפגש פיקנטי במיוחד מול רונאלדו ויובנטוס (בתנאי כמובן שיחלפו על פני ליון).
ברמה האישית, את פרס שחקן העונה בספרד הוא ככל הנראה כבר הפסיד ללאו מסי שנכנס למועדון ה-20-20 היוקרתי או לקאסמירו שהציג עונה יוצאת דופן. את האנרגיות יכוון בניסיון לעקוף איכשהו את הפרעוש (כרגע 22 כיבושים) ולסיים כמלך השערים ועל הדרך לכוון למקום הרביעי בטבלת כובשי ריאל בכל הזמנים (סנטיאנה עם 290), אחרי שרק בשבוע שעבר הגיע ל-245 שערים במועדון ועקף את פרנץ פושקאש (242). ואולי חשוב מכל, להסיר ממנו סופית את תדמית השחקן המעצבן.