הכדורגל הגרמני בהלם אחרי שלברקוזן הודחה אמש (שלישי) בשמינית גמר הגביע בעקבות הפסד 2:1 במגרשה של אסן מהליגה הרביעית.
המארחת שיחקה בעברה הרחוק בליגה הבכירה (לא חזרה אליה מאז 1977), ובשנת 1953 אף זכתה בגביע (הופיעה גם בגמר ב-1994 והפסידה לוורדר ברמן). למרות זאת, האוהדים ברחבי המדינה נותרו פעורי פה לנוכח הסנסציה.
5 צפייה בגלריה
אסן
אסן
אסן חוגגת. "בלתי ייאמן מה שעשינו"
(צילום: AP)
"מה שעשינו כקבוצה היה דבר בלתי ייאמן", הגיב שוער המנצחת, דניאל דבארי. "היינו בפיגור 1:0 וחזרנו, פשוט אין לי מילים כדי לתאר עד כמה אני מאושר. הגענו לרבע הגמר? צריך לחגוג את זה".
בסיבוב הקודם הפתיעה אסן כשהדיחה את פורטונה דיסלדורף מהליגה השנייה, אבל ההישג הפעם היה גדול הרבה יותר ותפס כותרות. המאמן כריסטיאן ניידהארט: "זה מדהים מה שהבחורים עשו".
5 צפייה בגלריה
אסן
אסן
קורונה? אוהדי אסן חגגו ברחובות
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
אסן
אסן
בגרמניה נזכרו בסנסציות מהעבר
(צילום: רויטרס)
ב"קיקר" נכתב שהייתה זו אחת ההפתעות הגדולות בהיסטוריה של המפעל, והעיתון הכין כתבה על המקרים הקודמים. ב"בילד" נכתב: "מטורף, הערב הזה לא יישכח במהרה".
עבור לברקוזן, המדורגת במקום השלישי בבונדסליגה, היה זה הפסד שלישי רצוף בכל המסגרות. בנוסף, היא רשמה ניצחון אחד בלבד בשבעת מחזורי הליגה האחרונים.
5 צפייה בגלריה
פטר בוס
פטר בוס
"החמצנו יותר מדי". פטר בוס
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
לוקאס אולאריו מלברקוזן מאוכזב
לוקאס אולאריו מלברקוזן מאוכזב
לוקאס אולאריו מלברקוזן מאוכזב
(צילום: AP)
"זה היה רע מאוד", זעם המאמן פטר בוס. "אני כועס ומאוכזב. עם כל הניסיון שיש לנו, זה לא היה צריך לקרות. החמצנו יותר מדי הזדמנויות וכבר הרבה זמן שאנחנו סובלים מהבעיה הזו. אחרי שהובלנו לא היינו צריכים לאבד את היתרון. לא הנענו טוב את הכדור, השחקנים לא נחו ולא הצליחו להבקיע את השני למרות שהגענו ל-5 או 6 מצבים. לא הפסדנו בגלל תנאי המגרש, לא בגלל הגשם ולא בגלל היריבה. נכון שהם עשו עבודה גדולה והניצחון הגיע להם, אבל זה היה תלוי בנו".
מאמן אינטר, אנטוניו קונטה, התאכזב מההפסד 2:1 ליובנטוס במשחק הראשון בחצי גמר הגביע האיטלקי: "הם לא עשו הרבה, אבל היינו נאיביים ונתנו להם מתנות. עכשיו אנחנו יודעים שהגומלין לא יהיה טיול".