מסיבת העיתונאים אמש (שני) של נשיא ברצלונה, ג'וזפ מריה ברטומאו, בה הוא סירב להתפטר למרות שבקרוב תיערך נגדו ונגד ההנהלה שלו הצבעת אי אמון, ממשיכה להעסיק ועוד ותעסיק רבות את המועדון הקטלאני בימים הקרובים.
המועמד לנשיאות, ויקטור פונט, תקף את ברטומאו אחרי הנאום: "הוא פועל בניגוד לתקנון. ברטומאו וההנהלה שלו רוצים להישאר בתפקידם בעזרת השלטונות ולנצל את מגפת הקורונה שתמנע את הצבעת אי האמון".
1 צפייה בגלריה
ז'וזפ מריה ברטומאו
ז'וזפ מריה ברטומאו
ג'וזפ מריה ברטומאו
(צילום: EPA)
עוד כתב פונט בחשבון הטוויטר שלו: "ברטומאו וההנהלה מנצלים את הסבלנות והרצון הטוב של חברי המועדון. בדמקורטיה, אדם שעולה לשלטון מחויב לאשר את הלגיטימיות שלו על ידי הגינות. ההנהלה הזאת של ברצלונה בחרה ההפך - להישאר בשלטון על ידי הגשת תלונה נגד קיום הצבעת אי האמון, גם אם זה אומר לפעול נגד הדמוקרטיה ונגד חברי המועדון".
הנשיא בעל המעמד המעורער שלח אתמול מכתב לשלטונות המקומיים, ובו ביקש לדחות את מועד ההצבעה בטענה כי כינוס הישיבה במתכונת הנוכחית נוגדת את מדיניות הממשלה במלחמה נגד נגיף הקורונה, וכי לא ראוי לערוך את ההצבעה באמצעות הזום. בקשתו של ברטומאו נדחתה.
סדרת הציוצים של פונט
"מה האינטרס של ברטומאו לדחות את ההצבעה", המשיך וכתב פונט. "הוא טען שרצה שמקסימום משתתפים ייקחו חלק בהצבעה ולהבטיח את כשירותה, אז למה לא בוחנים בכלל את האפשרות להצביע באופן אלקטרוני? בסיטואציות ייחודיות צריכים פתרונות ייחודיים".