כריסטיאנו רונאלדו לא יודע שובע וממשיך לשבור שיאים גם בגיל 35. הכוכב הפורטוגלי הבקיע אתמול (ג') צמד בניצחון 0:2 של נבחרת פורטוגל בשבדיה, שהעלה את אלופת ליגת האומות לראש טבלת בית 3 עם 6 נקודות משני משחקים.
רונאלדו הגיע בכך ל-101 שערים במדי הנבחרת (ב-165 הופעות) והפך לכדורגלן השני בלבד בהיסטוריה שעובר את מחסום ה-100 שערים במשחקים בינלאומיים אחרי האיראני עלי דאי (109). ליונל מסי, שכבש 70 שערים בנבחרת ארגנטינה, עלי מבחוט מאיחוד האמירויות (בן 29, 63 שערים ב-83 הופעות) רוברט לבנדובסקי (61 במדי פולין) וניימאר (61 בברזיל) יתקשו לשחזר את ההישג שלו.
6 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
הגיל לא משפיע עליו. כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: רויטרס)
9 פעמים כבש רונאלדו שלישיות במדי הנבחרת, 24 משעריו הובקעו בנגיחות (אתמול עשה זאת בשתי בעיטות מרחוק) ובינתיים נראה כי הגיל לא משפיע עליו, שכן 49 משעריו במדים הלאומיים נכבשו לאחר שחצה את גיל 30.
"השגתי את המטרה הזו וכעת אנסה לשבור את השיא", הכריז בסיום רונאלדו, שבפברואר הקרוב יחגוג את יום הולדתו ה-36. "אני לא אובססיבי, כי אני מאמין ששיאים מגיעים בצורה טבעית, צעד אחר צעד. כשסבלתי מהפציעה בבוהן (נעדר מהניצחון 1:4 על קרואטיה) ידעתי שאוכל לחזור למשחק השני".
6 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
"מה שעשיתי מדבר בעד עצמו". רונאלדו
(צילום: רויטרס)
בפורטוגל היו פרשנים ואוהדים שטענו אחרי הניצחון על קרואטיה כי הנבחרת שלהם מסוגלת לשחק טוב יותר ללא רונאלדו. לאחר המשחק הוא נשאל על כך והגיב: "אני לא מחפש פרובוקציות ולא עקבתי אחרי כל הדיווחים. זו רק דעה של אנשים מסוימים, מה שעשיתי בקריירה מדבר בעד עצמו, אני לא צריך להוכיח כלום לאף אחד וכשאני צריך אני עושה את זה במגרש. אני אוהב להיות בנבחרת עם השחקנים האלה והצוות המקצועי וידעתי שהם יכולים לשחק היטב במשחק הראשון, מכיוון שיש לנו סגל טוב ואין שחקן שלא ניתן להחליף אותו".
המשחק נערך בעיר סולנה ללא קהל, כמו כל המשחקים המתקיימים בעידן הקורונה. רונאלדו התייחס לכך: "זה עצוב. אני אוהב ששורקים לי בוז במשחקי חוץ כי זה ממריץ אותי. אבל הבריאות קודמת לכל ואם צריך לשחק בלי אוהדים ניאלץ לקבל את זה. זה כמו ללכת לקרקס בלי לראות ליצנים או לגן בלי לראות פרחים. אני עושה את ההכנות שלי ומקווה שבעוד כמה חודשים נוכל כבר לשחק לעיני האוהדים. לפני הכל אני שמח שניצחנו והשגנו את המטרה".

דשאן: "טוב שנתקלנו בקשיים"

נבחרת צרפת שיחזרה את הניצחון 2:4 על קרואטיה בגמר המונדיאל האחרון כשגברה עליה באותה התוצאה בפריז. אלופת העולם התקשתה אחרי שיריבתה הוליכה 0:1 והשוותה ל-2:2 ובסיום הודו ב"לאקיפ": "הניצחון הושג בזכות אנטואן גריזמן ואנתוני מרסיאל".
6 צפייה בגלריה
גריזמן והצרפתים חוגגים
גריזמן והצרפתים חוגגים
גריזמן והצרפתים חוגגים
(צילום: רויטרס)
מרסיאל, שכבש ובישל, סיפק הופעה מוצלחת אחרי שזומן לסגל לראשונה מאז מרץ 2018 ושיחק במקום קיליאן אמבאפה, אשר נעדר לאחר שחלה בקורונה. בסיום הגיב שחקנה של מנצ'סטר יונייטד: "לא שיחקתי הרבה זמן בנבחרת והיה חשוב לי להציג משחק טוב. כבשתי, בישלתי וניצחנו - אז אני מרוצה. היה לנו קשה בהתחלה כשלא החזקנו בכדור, אבל כשהצלחנו לעשות זאת ידענו איך לסכן את השער שלהם".
מאמן נבחרת צרפת, דידייה דשאן, כבר חושב על טורניר הגמר של יורו 2021: "זה טוב שנתקלנו בקשיים, כי אנחנו משחקים בשיטה חדשה וזה לא עובד ישר אוטומטית, אז כדאי מאוד שביורו זו לא תהיה הפעם הראשונה. החלפתי שבעה שחקנים בשני המשחקים, אבל אני לא מחפש תירוצים".  
6 צפייה בגלריה
דשאן מרוצה שהחזיר את מאסיאל לנבחרת
דשאן מרוצה שהחזיר את מאסיאל לנבחרת
דשאן מרוצה שהחזיר את מאסיאל לנבחרת
(צילום: רויטרס)