האוהדים של ליברפול כבר חשבו שהקבוצה שלהם לא תהיה בעונה הבאה בליגת האלופות, אבל רגע לפני המחזור האחרון של העונה (שיתקיים ביום ראשון), המרסיסיידרס תלויים בעצמם.
הערב (רביעי) הם הביסו 0:3 בחוץ את ברנלי, השתוו במספר הנקודות שלהם לזה של לסטר, ועברו אותה בטבלה הודות להפרש שערים עדיף (24+ לעומת 20+). המשמעות היא שאם ליברפול תנצח במחזור האחרון את קריסטל פאלאס אפילו בשער אחד, השועלים יצטרכו להביס את טוטנהאם לפחות בחמישה שערים.
5 צפייה בגלריה
שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים
(צילום: AFP)
כמובן אסור לשכוח שגם צ'לסי עדיין נמצאת בתוך המרוץ המשולש הזה על שני הכרטיסים, וגם לה אסור למעוד כדי לא לאבד את המקום השלישי.
רוברטו פירמינו (43) כבש את השער הראשון, נתנייל פיליפס (52) הכפיל ואלכס אוקסלייד-צ'מברליין (88) חתם לפני הסיום.
5 צפייה בגלריה
אליסון
אליסון
השער שלו במחזור הקודם הביא את ליברפול לכאן. אליסון
(צילום: getty images)
בינתיים, גם הקרב על הכרטיס הנוסף לליגה האירופית עדיין חי וקיים. לפני מחזור הנעילה שלוש קבוצות יכולות לזכות בו, ופרס הניחומים, שלא בטוח בכלל שקבוצות הליגה האנגלית ממש ישמחו לקבל, כולל מקום בליגה האזורית.
נכון לעכשיו ווסטהאם מדורגת במקום השישי אחרי ה-1:3 שלה בחוץ מול ווסט ברומיץ', שנלחמה למרות שאין לה על מה לשחק, שכן היא כבר ירדה מזמן לליגת המשנה. זה החל עם החמצת פנדל של דקלן רייס כבר בדקה השלישית.
הבלגן מבחינת הפטישים נמשך, כשתומאס סוצ'ק (27) העלה את ווסט ברום ליתרון עם שער עצמי (שהיה ה-1,001 בתולדות הפרמייר-ליג – למי שייך ה-1,000? תמשיכו לקרוא), אבל החזיר לקבוצתו בצד השני עם שוויון רגע לפני ההפסקה.
אנג'לו אוגבונה ומיקייל אנטוניו הצליחו להשלים את המהפך ולסדר לה ניצחון שמקרב אותה מאוד להבטחת המקום. לפטישים 62 נקודות והם יארחו את סאות'המפטון במחזור האחרון. תיקו יספיק להם.
טוטנהאם כרגע שביעית (המקום שמוביל כאמור לליגה האזורית) אחרי שהפסידה בבית 2:1 לאסטון וילה. זה דווקא החל לא רע כשסטיבן ברחוויין העלה את הספרס ליתרון בדקה השמינית. סרחיו רגילון, (20) בשער עצמי יוצא דופן, השווה והוא זה שחתום על ה-1,000 בתולדות הפרמייר-ליג. אולי ווטקינס (39) השלים את המהפך.
5 צפייה בגלריה
סרחיו רגילון כובש שער עצמי
סרחיו רגילון כובש שער עצמי
ציון דרך היסטורי בפרמייר-ליג. רגילון אחרי השער העצמי
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
סרחיו רגילון כובש שער עצמי
סרחיו רגילון כובש שער עצמי
לוריס נותר חסר אונים
(צילום: AFP)
הארי קיין, שעשוי לעזוב את המועדון בקיץ, שיחק אולי בפעם האחרונה מול הקהל הביתי. לטוטנהאם 59 נקודות ואת יחס השערים הכי טוב מכל יריבותיה, כך שהיא יכולה לשאוב עידוד מכך. מצד שני, המשחק שלה יהיה מול לסטר, שנלחמת כאמור על כרטיס לצ'מפיונס.
גם עם 59 נקודות ובמקום השמיני נמצאת אברטון, שגברה 0:1 קטן וחשוב על וולבס. רישרליסון כבש את השער היחיד במשחק. הטופיז יתארחו אצל מנצ'סטר סיטי, שרוצה לחגוג מול הקהל הביתי את האליפות, אך ממש לא יהיה אכפת לה להפסיד וצפויה לעלות בהרכב משני. פחות משבוע לפני גמר הצ'מפיונס בשבת הבאה.
בעקבות הניצחון של ווסטהאם, ארסנל תילחם רק על המקום השביעי (הליגה האזורית), והיא נמצאת במצב הזה הודות לשני שערים שכבשה בתוספת הזמן. התותחנים ניצחו 1:3 את קריסטל פאלאס בחוץ ומי שחתום על השער הדרמטי הוא גבריאל מרטינלי (90+1), שעלה לדשא בדקה ה-78. ניקולה פפה (35) היה זה שפתח, וגם חתם חמש דקות בתוך תוספת הזמן.
לארסנל 58 נקודות ונמצאת ברצף של ארבעה ניצחונות. יריבתה במחזור האחרון היא ברייטון, שאין לה באמת על מה לשחק - אז אולי בכל זאת הקבוצה של מיקל ארטטה תהיה באירופה?
5 צפייה בגלריה
גבריאל מרטינלי
גבריאל מרטינלי
שער דרמטי. גבריאל מרטינלי
(צילום: AFP)