איך השופט לשעבר אהרן ברק יכול לעזור למסי?
(צילום: אורי דוידוביץ)
האם זה מקרי? אם לא חסרות צרות לז'וזפ מריה ברטומאו, ישנה אחת חדשה שצצה. בזמן שברטומאו נלחם על כסאו כנשיא בארסה ועסוק מעל הראש בניסיון השארת לאו מסי במועדון, הוא מואשם על-ידי משטרת ברצלונה בשחיתות. כך מדווח ה"אל מונדו".
ההאשמות מתייחסות לפרשה שזכתה לכינוי "בארסה-גייט" והם בנוגע למסמכים שהראו תזרימי כספים במועדון. על פי הטענה, ברטומאו גרף רווח כספי באופן אישי מעסקאות שביצעה הקבוצה והסכומים המלאים לא עברו לקופת המועדון.
2 צפייה בגלריה
ז'וזפ מריה ברטומאו
ז'וזפ מריה ברטומאו
לא נעים. ברטומאו
(צילום: EPA)
מוקדם יותר השנה נחשף בתחנת הרדיו "קדנה סר" מסמכים שלפיהם ברצלונה משלמת לחברת "I3 Ventures" כדי לפגוע בתדמיתם של ליאו מסי וג'רארד פיקה, כמו גם שחקני ומאמני עבר כמו צ'אבי, קרלס פויול ופפ גווארדיולה והמועמדים לנשיאות אגוסטי בנדיטו ו-ויקטור פונט. המסרים המסיתים פורסמו ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר על פי צד שלישי, במה שכונה גם "פרשת הבוטים".
על פי ההאשמות כעת של המשטרה, ברטומאו אישר תשלום לחברה, שהיה גבוה פי שש מערך השוק, כשהסיבה לסכום המנופח נחקרת כעת על ידי הרשויות. מעורבותה של ברצלונה בחברה נחשפה כבר בפברואר, לאחר שהמועדון פרסם הודעת הכחשה לפרסומים של "קדנה סר" על כך שהוא משלם כדי להשמיץ גורמים שמביעים התנגדות להנהלה הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן ולאו מסי חוגגים
אנטואן גריזמן ולאו מסי חוגגים
ימשיכו לשתף פעולה? מסי וגריזמן
(צילום: getty images)

גריזמן: "מקווים שמסי יישאר בברצלונה"

בספרד ממשיכים, איך לא, לעסוק בעיקר בסאגת לאו מסי. על פי דיווח ב"מארקה", שמאשר פרסומים קודמים בארגנטינה, "הפרעוש" כנראה יישאר במועדון. על פי אותו דיווח, אביו של השחקן וסוכנו האישי, חורחה, נפגש איתו וייעץ לו לא לעזוב את בארסה.
אנטואן גריזמן, שלא ברור אם יישאר בברצלונה בעידן רונלד קומאן, התייחס גם הוא לאיומים של מסי לעזוב. "אני מקווה שהוא יישאר", אמר הצרפתי. "אנחנו ניזונים מהחדשות, מה שקורה זה בינו לבין המועדון. אנחנו רק מקווים שהוא יישאר בברצלונה. אנחנו מקשיבים לקצת מכל דבר, אבל לא יודעים מעבר לכך".