יש הרבה שמועות בתקופה הזו על מעברי שחקנים בין קבוצות, בטח כשמדובר בענקית כמו מנצ'סטר סיטי, אבל לא כל יום אחד השחקנים המדוברים מספק רמז עבה בנוגע לעצמו לפני שההודעה הרשמית יוצאת. זה בדיוק מה שעשה אתמול בלם בנפיקה רובן דיאס (23) שמקושר כבר תקופה ארוכה לקבוצה של פפ גווארדיולה.
דיאס, ששימש אתמול גם כקפטן הקבוצה, כנראה לא במקרה, כבש אתמול שער במדי קבוצתו הנוכחית בניצחון הליגה 0:2 על מוריירנסה, ולאחר מכן אמר: "אני מאוד מאושר. זה היה משחק חשוב מאוד עבורי, ועוד לסגור אותו עם שער... היום היה מיוחד, ונראה לי שכולם יכולים לנחש למה", רומז לכך שמדובר במשחקו האחרון בקבוצה. על פי הדיווחים, הסקאוטים של סיטי עוקבים במשך מספר עונות אחרי השחקן ששיחק במדי נבחרת פורטוגל במונדיאל 2018 ברוסיה, ומאוד אהבו את מה שראו ממנו במרכז ההגנה של הפורטוגלים.
3 צפייה בגלריה
דיאס במדי בנפיקה
דיאס במדי בנפיקה
דיאס אתמול במדי בנפיקה. כנראה בפעם האחרונה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
גווארדיולה על הקווים
גווארדיולה על הקווים
פפ גווארדיולה. בדרך לקבל חיזוק למרכז ההגנה
(צילום: רויטרס)
ההערכות מדברות על סכום העברה צפוי של 55 מיליון אירו, אם כי סיטי מעוניינת להוזיל עלויות על ידי שילוב בעסקה של הבלם הארגנטינאי ניקולאס אוטאמנדי. גם מאמן בנפיקה זו'רז'ה ז'סוס התייחס לעזיבה המתקרבת של השחקן: "אני די בטוח שזה היה המשחק האחרון שלו. בכדורגל דברים יכולים להשתנות ברגע האחרון אבל אני לא חושב שזה המקרה כאן. אנחנו עצובים שהוא עוזב, הוא תוצר של האקדמיה של בנפיקה, שחקן בינלאומי".
בהמשך, סיפק ז'סוס הצהרה מעניינת בה לקח אחריות על "חלקו" בעזיבת דיאס: "גם אני אשם בזה, כי זה קשור לכישלון שלנו בהעפלה לליגת האלופות. היינו צריכים לייצר איזונים וערך השוק של רובן גבוה מאוד".
3 צפייה בגלריה
דיאס חוגג את השער האחרון בבנפיקה
דיאס חוגג את השער האחרון בבנפיקה
דיאס חוגג, המאמן ז'סוס (מאחוריו): "אני אשם"
(צילום: AP)
דיאס שיחק בבנפיקה מאז שהיה בן 11. הוא רשם 137 הופעות בכל המסגרות בקבוצה הבוגרת שלה, כבש 12 שערים ובישל עוד שישה.