שפילד יונייטד היא באופן רשמי הקבוצה הגרועה ביותר בכל הזמנים בארבע הליגות הראשונות באנגליה. כן, היא עד כדי כך גרועה. אתמול (שבת) שפילד הפסידה לאברטון 1:0 ומחזיקה במאזן דמיוני כמעט של שתי נקודות מ-15 המחזורים הראשונים שלה העונה. באחוזים זה אומר 4.4 אחוז הצלחה. לא נעים.
בכך היא השוותה את שיא כל הזמנים בארבע הליגות הבכירות בממלכה והצטרפה לסאות'פורט אנד בארו (1970/71) וניופורט קאונטי (1975/76), שתיהן אגב עשו זאת בליגה הרביעית.
3 צפייה בגלריה
בן אוסבורן
בן אוסבורן
שיא שאף אחד בשפילד לא רצה להיות חלק ממנו. בן אוסבורן
(צילום: AFP)
ההפסד לטופיז אתמול היה מעצבן במיוחד, שכן רק בדקה ה-80 גילפי סיגורדסון הצליח לפרוץ את ההגנה של המארחת, שנמצאת כבר 10 נקודות מחוץ מבטחים – כמות בלתי נתפסת בשלב כזה של העונה.
"כל השחקנים עדיין עם מוטיבציה לשנות את המצב, אנחנו לא יכולים להיות עם יותר מוטיבציה ממה שיש לנו. אנחנו מובכים מאוד להיות במצב הזה, ולקבוע שיאים שאנחנו לא רוצים להיות שותפים להם, אנחנו פשוט צריכים להשיג את הניצחון הראשון", אמר קשר הקבוצה בן אוסבורן.
3 צפייה בגלריה
ג'ק רובינסון
ג'ק רובינסון
ג'ק רובינסון תופס את הראש אחרי עוד הפסד
(צילום: AP)
"זה הולך להיות קשה מאוד להישאר בליגה. אנחנו צריכים בתור התחלה לנצח פעם אחת. "אוסבורן המשיך. "במחזורים האחרונים התחלנו לשחק טוב והרמה היה כמו שהיא צריכה להיות, לא חסרה לנו מוטיבציה, אנחנו פשוט צריכים להפשיל שרוולים ולהמשיך לעשות את העבודה שלנו".
לא יותר מדי השתנה בסגל של כריס וויילדר מהעונה שעברה, שהסתיימה ב-54 נקודות, 14 ניצחונות ומקום תשיעי בליגה. "להחדיר בהם מוטיבציה? זו לא אמורה להיות העבודה שלי. השחקנים פשוט צריכים להביע את עצמם טוב יותר על הדשא ולהיות עם קצת יותר אמונה", אמר וויילדר. "אם הייתי חושב שהם לא מסוגלים להחדיר בעצמם מוטיבציה, כבר הייתי אורז את החפצים שלי והולך".
3 צפייה בגלריה
כריס וויילדר
כריס וויילדר
"אני לא יכול לעלות על המגרש ולשחק במקומם". כריס וויילדר
(צילום: AP)
המאמן המשיך: "אותם שחקנים ששיחקו עם תנופה ואמונה בעונה שעברה לא עושים זאת השנה. שום דבר לא באמת השתנה, הליגה לא השתנתה, אברטון לא השתנתה, אבל הקבוצה שלנו, ביכולת שהיא מציגה העונה, דווקא כן. אני לא יכול לעלות על המגרש ולשחק במקומם. אנחנו לא מספקים את היכולת האמיתית שלנו במשחקים. שחקנים מנוסים שכבר שיחקו ברמה הזו בעונה שעברה לא תורמים מספיק והופכים את בחירת הסגל שלי לקלה יותר".
אגב, המשחק הבא של שפילד ייערך כבר ביום שלישי כשהיא תתארח אצל ברנלי. האם הרצף המחריד יסתיים שם? כלל לא בטוח.