ביום ראשון בלילה 12 מהמועדונים החזקים ביותר באירופה הודיעו על הקמת ליגה סגורה, סופר-ליג, כשהמטרה העיקרית של אותם מועדונים הייתה למקסם את הרווחים.
היוזמה השאפתנית עשתה רעש רב בעולם, אוהדים רבים, כמו גם שחקנים ומאמנים של הקבוצות שהצטרפו לפרויקט, הביעו התנגדות נחרצת, ופחות מ-72 שעות מאוחר יותר נותרו רק שלושה מועדונים שטרם הודיעו על פרישה – יובנטוס, ריאל מדריד, וברצלונה. הערב (חמישי) בארסה הפתיעה ודווקא הודיעה שהיא נשארת חלק מהסופר-ליג.
1 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
נשארים בסופר-ליג. שחקני ברצלונה
(צילום: AFP)


"אנו בברצלונה חולקים השקפה דומה לזו של רוב המועדונים הגדולים בכדורגל האירופי, שצריכה להיות רפורמה מבנית כדי להבטיח את העמידות הכלכלית של ענף הכדורגל על ידי שיפור המוצר שמוצע לאוהדים מסביב לעולם ועל ידי הגדלת בסיס האוהדים עליו הענף הזה מבוסס והוא החוזק הגדול ביותר שלו", נכתב בפתיחת ההודעה.
"לכן הוועד המנהל של ברצלונה החליט לקבל את ההצעה ולהיות חברים פעילים בסופר-ליג, מפעל שעוצב כדי לשפר את האיכות והאטרקטיביות של המוצר שמוצע לאוהדים ובמקביל לחפש נוסחאות חדשות לסולידריות עם משפחת הכדורגל כמכלול".
"ההחלטה נעשה מהסיבה שזו תהיה טעות היסטורית לסרב להזדמנות להיות חלק מהפרויקט הזה כאחד ממייסדיו. כאחד המועדונים הגדולים בעולם, הכוונה שלנו תמיד תהיה להיות בחזית, זהו חלק מהותי בזהות של המועדון והרוח שלו".
על הביקורת הציבורית הנרחבת נכתב: "אנו בברצלונה מבינים שניתוח מעמיק נדרש בעקבות הסיבות שגרמו לתגובה הציבורית הרחבה. אם זה יהיה הכרחי, כל הסעיפים הבעייתיים ייפתרו, הכל עבור טובתו של עולם הכדורגל. כזה ניתוח דורש זמן ואין סיבה לבצע שום פעולה נמהרת. אנו מרגישים שזה חשוב להדגיש את העובדה שבית משפט כבר נתן אישור חוקי לפרויקט, ובכך אישר להוציא את היוזמה הזו לפועל".