"זה לא צהוב, זה זהב!" ויאריאל חגגה אמש (רביעי) זכייה דרמטית וראשונה בתולדותיה בליגה האירופית על חשבון מנצ'סטר יונייטד, וב"מארקה" בחרו בכותרת מיוחדת כדי לציין זאת. ב"אס" הלכו על "זכייה הרואית", והדגישו כמובן את הניצחון 10:11 בפנדלים, אחרי 1:1 בתום 120 דקות.
מי שמסתמן ככוכב יוצא דופן של המפעל השני בחשיבותו באירופה, הוא מאמן הצוללת הצהובה, אונאי אמרי, שחתום כבר על ארבע זכיות בתואר במהלך הקריירה שלו. הספרדי דיבר לאחר על הדרמה הגדולה מהנקודה הלבנה: "פנדלים הם לא מזל, הם מחייבים אותך להיות חזק מנטלית ולדעת להתמודד עם הלחץ. שמח שהשחקנים שלי עשו זאת בצורה מופלאה".
4 צפייה בגלריה
ויאריאל מניפה את הגביע
ויאריאל מניפה את הגביע
ויאריאל מניפה את הגביע
(צילום: גטי אימג'ס)
"זה חלום שמתגשם", הוסיף החלוץ ג'רארד מורנו. "אנחנו זוכרים את כל העבודה הקשה שהשקענו לאורך הדרך. לכולם יש חלק בזכייה הזאת, כולל הנשיא וסגנו. רצינו לעשות היסטוריה בדרך מפוצצת - והצלחנו".
הספרדי התייחס גם לעונה שעברה עליו ברמה האישית: "זאת הייתה השנה הטובה בקריירה שלי. גם אישית וגם קבוצתית. זה חלום לסיים אותה עם תואר כזה. אנחנו בעננים".
4 צפייה בגלריה
אמרי עם הגביע
אמרי עם הגביע
אמרי עם הגביע
(צילום: AFP)
בצד של מנצ'סטר יונייטד הייתה כמובן אכזבה גדולה מכך ששוב לא הצליחו לזכות בתואר כלשהו תחת אולה גונאר סולשיאר. המאמן עצמו לא ניסה להסתיר את הביקורת כשהודה: "לא הגענו למשחק הזה. לא שיחקנו כמו שאנחנו יודעים. עכשיו זה לא הזמן לדבר על הדברים שעשינו לא נכון, אבל כשאתה מסיים בלי הגביע ביד, סימן ששום דבר לא היה כמו שצריך. חייבים לשמור על תשוקה לזכות בתארים ולעבוד קשה יותר".
הנורבגי גם נשאל האם העונה של השדים האדומים הייתה מוצלחת והשיב: "לא, אנחנו צריכים להשתפר. נצטרך לצרף בקיץ שניים או שלושה שחקנים שיחזקו אותנו".
4 צפייה בגלריה
דה חאה חולף על פני הגביע
דה חאה חולף על פני הגביע
דה חאה. החמיץ פנדל
(צילום: רויטרס)
מרקוס רשפורד דיבר גם הוא והגדיר את המשחק כ"אכזבה". החלוץ הוסיף: "קשה להסביר את התחושה הפנימית. הגענו כדי לזכות אחרי עונה בה עבדנו כל כך קשה. בכל מקרה הקבוצה הזאת לא מתכוונת לוותר ונחזור חזקים יותר בעונה הבאה". עוד אמר רשפורד: "מבחינתנו המקום השני לא שווה כלום. לא רוצה לשמוע 'הם היו קרובים'. יש מקום למנצח אחד. אנחנו עדיין באמצע תהליך ומוכנים להקריב כדי לנצח. אני מבטיח לאוהדים שזה לא הסוף עבורנו".
הערב העגום של כוכב של השדים האדומים לא הסתיים על הדשא. אחרי המשחק הוא צייץ על הודעות גזעניות שקיבל לאחר ההפסד: "ספרתי לפחות 70 הודעות גזעניות ברשתות החברתיות עד עכשיו. לכל אלה שמנסים לגרום לי להרגיש רע יותר ממה שאני מרגיש כרגע, בהצלחה עם הניסיון. אני פשוט זועם שאחד המגדפים הוא מורה למתמטיקה. איך יכול להיות שאדם שמחנך ילדים מרשה לעצמו להתבטא בצורה כזאת, והוא יודע שלא יהיו לכך השלכות".
4 צפייה בגלריה
רשפורד מאוכזב
רשפורד מאוכזב
רשפורד מאוכזב
(צילום: רויטרס)
מנצ'סטר יונייטד פרסמה התייחסות רשמית לאירועים: "לאחר המשחק השחקנים שלנו ספגו התעללות גזענית מחליאה. אם אתם נתקלים בצורה כלשהי של התבטאות גזענית דווחו עליה".