רעידת אדמה בכדורגל האירופי: הערעור של מנצ'סטר סיטי התקבל על ידי בית הדין הבינלאומי לערעורים בספורט (CAS) והיא תוכל לשחק בעונה הבאה בליגת האלופות. בית הדין זיכה את המועדון מההאשמות על דיווחים פיננסייים כוזבים לאופ"א.
סיטי הורשעה בפברואר האחרון על ידי אופ"א בעקבות מספר עבירות על חוקי הפייר פליי הפיננסי. הטענה הייתה שהיא שיבשה את המאזנים בדו"חות שהגישה לארגון, דיווחה על הכנסות מחסויות בשיעור גבוה מזה האמיתי והצהירה על יחס הכנסות-הוצאות לא מדויק בין 2012 ל-2016.
3 צפייה בגלריה
היו"ר גארי קוק, הבעלים שייח מנסור והמנכ"ל חלדון אל מובראק מנצ'סטר סיטי
היו"ר גארי קוק, הבעלים שייח מנסור והמנכ"ל חלדון אל מובראק מנצ'סטר סיטי
הבעלים שייח מנסור (במרכז). הניצחון הכי גדול העונה
(צילום: AP)
בנוסף על העבירות שעליהן נשפטה על ידי האירגון, המועדון הואשם גם בכך שלא שיתף פעולה עם החקירה. העונש שניתן בגזר הדין המקורי היה השעיה מהמפעלים האירופיים למשך שתי עונות החל מהעונה הבאה, וקנס של 30 מיליון אירו. מהחלק האחרון סיטי לא זוכתה על ידי בית הדין, שקבע כי היא "לא שיתפה פעולה כראוי עם החקירה", ועליו ספגה קנס נמוך משמעותית מזה המקורי - על סך 10 מיליון אירו.
השבוע הצהיר פפ גווארדיולה כי הוא "בטוח לחלוטין בהצלחת הערעור", כשבמקביל הסיטיזינס קיבלו זריקת עידוד גם ממי שנחשב לשחקן הטוב ביותר שלהם בשתי העונות האחרונות, הבלגי קווין דה בריינה, שהצהיר כי יישאר במועדון גם אם העונש יעמוד בעינו. כעת, הוא לא יצטרך לעמוד במילה שלו.
3 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
גווארדיולה. ידע למה הוא בטוח
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
דה בריינה. הנאמנות שלו לא תעמוד למבחן
(צילום: רויטרס)
מהמועדון עצמו נמסר כי "ההחלטה מוכיחה את העמדה שלנו ואת העובדה שיכולנו לספק גוף ראיות שמוכיח את הטענות שלנו. אנו מודים לחבר השופטים".
סיטי, שאיבדה העונה את האליפות לליברפול, הבטיחה כבר את המקום השני בסיום העונה, כך שמקומה בצ'מפיונס מובטח. כמו כן, היא נמצאת בעמדה מצוינת להעפיל לרבע הגמר של המפעל, אחרי שניצחה 1:2 בחוץ את ריאל מדריד במשחק הראשון של שמינית הגמר לפני פגרת הקורונה. הגומלין ייערך בתחילת החודש הבא במנצ'סטר, ושאר הטורניר יתקיים במתכונת ייחודית בליסבון.