נבחרת קטאר, שארצה תארח את המונדיאל הקרוב ב-2022, נחשבת לחסרת ניסיון ואינה מועמדת להגיע רחוק בטורניר היוקרתי. למרות זאת, ראשיה עושים את כל המאמצים על מנת שהשחקנים יצברו ניסיון לפני ההופעה על הבמה הגדולה של הכדורגל העולמי.
הקטארים, שמעולם לא העפילו דרך המגרש לטורניר הגמר, הוזמנו להשתתף בבית 1 של יבשת אירופה במוקדמות, בו ישחקו פורטוגל, סרביה, אירלנד, לוקסמבורג ואזרבייג'ן. הם יתמודדו מול כל אחת מהנבחרות במקום שעדיין לא הוחלט לגביו, כאשר משחקיהם ישמשו לצורך הכנה בלבד מבלי שייחשבו לצורך צבירת נקודות ומיקום בטבלה. כזכור, נבחרת צרפת השתתפה בצורה דומה במשחקי מוקדמות יורו 2016, טורניר אותו אירחה ובו הגיעה לגמר שם הפסידה 1:0 לפורטוגל בהארכה.
2 צפייה בגלריה
קפטן נבחרת קטאר, חסן אל היידוס
קפטן נבחרת קטאר, חסן אל היידוס
קפטן נבחרת קטאר, חסן אל היידוס
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת קטאר
אוהדי נבחרת קטאר
אוהדי נבחרת קטאר
(צילום: רויטרס)
אופ"א אישרה את הידיעה: "קטאר כבר העפילה לטורניר הגמר ב-2022 כמארחת, אז היא הוזמנה להשתתף בטורניר המוקדמות באירופה במטרה להתכונן למשחקים". לא תהיה זו ההכנה היחידה של הקטארים למונדיאל, שכן הם אמורים להשתתף גם בקופה אמריקה בחודש יוני הקרוב ואחר כך גם בגביע הזהב של צפון ומרכז אמריקה. בדצמבר 2021 הם גם יארחו את טורניר הגביע הערבי אחרי שפיפ"א ביטלה את טורניר גביע הקונפדרציות שאמור היה להתקיים בשנה הבאה.
ביום שישי האחרון הביסה נבחרת קטאר (מאמנה הוא הספרדי פליקס סאנצ'ס) 0:4 את בנגלדש במוקדמות אליפות אסיה 2023. לפני כן היא קיימה שלושה משחקים ידידות, הפסידה 5:1 לגאנה ו-2:1 לדרום קוריאה וסיימה בתיקו 1:1 עם קוסטה ריקה. ב-2019 היא זכתה בגביע אסיה.