ה"ניו יורק טיימס" חושף היום (חמישי) בתחקיר ענק שביצע: פיפ"א הוא אחד הארגונים שתמך וסייע בהקמת הסופר-ליג. כן, אותו ארגון פעל כדי להקים ליגה מתחרה וסגורה בכדורגל האירופי.
על פי אותו פרסום, נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, והגוף שהוא עומד בראשו ידעו כבר חודשים על הקמת הליגה המתחרה ואף ניהלו עם ראשיה מגעים ישירים במטרה לתמוך בהקמתה.
3 צפייה בגלריה
ג'יאני אינפנטינו
ג'יאני אינפנטינו
ידע על הכל? אינפנטינו
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
אוהדי צ'לסי קוראים לאברמוביץ': "עשה את הדבר הנכון"
אוהדי צ'לסי קוראים לאברמוביץ': "עשה את הדבר הנכון"
אוהדי צ'לסי קוראים לאברמוביץ': "עשה את הדבר הנכון". הוא עשה
(צילום: EPA)
נשיא הליגה הספרדית חאבייר טבאס, אף טען באותו תחקיר כי אינפטינו לא רק תמך ודחף להקמת הסופר-ליג, אלא גם היה זה שיזם. "הוא זה שעומד מאחורי הסופר-ליג, וכבר אמרתי לו את זה באופן אישי", צוטט טבאס החודש. "אמרתי את זה בעבר ואגיד את זה שוב: מאחורי כל זה עמד נשיא פיפ"א".
לפי מסמכים שהגיעו לידי העיתון, ישנו קוד אצל מקימי הסופר-ליג "W01" - אשר מתייחס לפיפ"א וטוען כי הוא מהיועצים והמקימים של אותו גוף חדש. רק שבהמשך אותו ארגון, כאמור, החליט לבצע פניית פרסה ואף הביע התנגדות פומבית לרעיון.
3 צפייה בגלריה
מחאת אוהדי ליברפול נגד הקמתה של הסופר-ליג
מחאת אוהדי ליברפול נגד הקמתה של הסופר-ליג
מחאת האוהדים גרמה לקבוצות להתקפל בסופו של דבר
(צילום: AP)
בסופו של דבר, הסוף ידוע. גל מחאות גדול מצד אוהדים ושחקנים הוביל לפרישה של תשע מ-12 הקבוצות שהקימו את הסופר-ליג ולמעשה לפירוק הפרויקט.
זאת למרות שברצלונה, יובנטוס ובעיקר ריאל עדיין טוענות שהוא חי וקיים. "אני מאמין שהאנגליות לא עזבו לגמרי. נמאס להן מהתגובה החוזרת שהפרויקט יצר, אך הן מאוד מתרגשות מהסופר-ליג", סיפר לפני מספר שבועות נשיא ריאל, פלורנטינו פרס. "אנחנו עובדים על הפרויקט הזה כבר שלוש שנים כדי להילחם נגד המצב הכלכלי שעובר עלינו. הפסדנו בעונה שעברה 650 מיליון אירו, וברור שהפורמט הנוכחי של אופ"א לא עובד. לא יצרנו את הסופר-ליג כדי שהעשירים יתעשרו. ריאל לא עשירה, אלא עשירה בתארים. זה נראה שאנחנו הרגנו את הכדורגל, אבל עשינו זאת כדי להציל את הכדורגל".