כששרה סלאמו, בת זוגו של כוכב ריאל מדריד איסקו, החליטה להגיב בחריפות לפוסט שקשור ללוחמי שוורים - היא ודאי לא שיערה שהדבר יגרור את בן זוגה לעימות חריף בעל ניחוח גזעני. בימים אלו ספרד סוערת על אמירה קשה שהשמיע כלפיו עיתונאי מקומי.
הכל התחיל כאשר לוחם שוורים ממאיורקה בשם קייטאנו ריביירה פירסם פוסט שמבקש מהממשלה להעניק סיוע לענף שנמצא בקשיים בעקבות משבר הקורונה במדינה. סלאמו, מתנגדת ידועה למלחמות שוורים מזה שנים, הגיבה בבוז ובכעס וסיימה עם המילים "לא למלחמות השוורים!".
1 צפייה בגלריה
איסקו חוגג
איסקו חוגג
איסקו חוגג
(צילום: EPA)
לאחר חילופי הדברים האלו, איסקו עצמו הגיב בסימון לייק לציוץ של הראפר ריידן, שהעלה תמונת חולצה ועליה הכיתוב: :"All Cayetanos Are Bastards" ("כל הקייטאנוס ממזרים"), שיבוש של קריאה מוכרת שמופנית בדרך כלל כלפי שוטרים. ה"קייטאנוס", אליהם מופנה העלבון במקרה זה, הוא כינוי גנאי לקבוצת מפגינים שנמצאת בתקופה האחרונה במאבקים אלימים מול המשטרה במדריד על רקע ההתמודדות של הממשלה עם משבר הקורונה.
איסקו ככל הנראה התכוון רק לגחך על הקשר שבין שמו של לוחם השוורים לכינוי הגנאי של המפגינים - אבל מי שלא אהב את הלייק של איסקו היה העיתונאי והפעיל החברתי הספרדי אלפונסו אוסייה. האחרון פנה לפלורנטינו פרס בקריאה: "לגמד עם זקן הג'יהאד אין מקום בריאל מדריד. מכור אותו".
הציוץ של אוסייה