עסקת הרכישה של ניוקאסל על ידי קרן ההשקעות הציבורית של סעודיה נפלה לאחר שקבוצת הרכישה החליטה למשוך את הצעתה.
הסיבה על פי ההודעה הרשמית היא המשבר העולמי וחוסר הוודאות בעקבות נגיף הקורונה. "עם הערכה עמוקה לכל הקהילה בניוקאסל והחשיבות של מועדון הכדורגל, הגענו להחלטה למשוך את ההצעה שלנו לרכישת הקבוצה", נכתב בהודעה הרשמית. "אנו עושים זאת בצער, מאחר שאנחנו נרגשים ומחויבים להשקיע בעיר הנהדרת הזו ומאמינים שהיינו יכולים להחזיר את המועדון למקום שהוא ראוי לו היסטורית ועל פי המסורת ורצון הקהל".
3 צפייה בגלריה
ג'טרו וילמס חוגג
ג'טרו וילמס חוגג
מה יקרה עכשיו? שחקני ניוקאסל
(צילום: EPA)

"למרבה הצער, התהליך הארוך תחת הנסיבות במציאות הנוכחית וחוסר הוודאות המתמשך הביאו לכך שהפוטנציאל המסחרי להשקעה כבר לא משתלם. כמשקיע אוטונומי ומסחרי לחלוטין, המטרה שלנו הייתה לגרום לצמיחה בערך של המועדון, אך בסופו של דבר התהליך המתמשך הזה, ההסכם המסחרי בין קרן ההשקעות ובעלי המועדון פג ונכון לעכשיו קיים חוסר ודאות לגבי העונה הבאה והנהלים בה הנוגעים למשחקים, אימונים ושאר הפעילויות".
"כמו שלפעמים קורה בהשקעות פוטנציאליות בתקופות של חוסר ודאות, הזמן הופך לאויב של העסקה, בטח בזמן התקופה הקשה הזה וכל האתגרים שמציב נגיף הקורונה".
3 צפייה בגלריה
מוחמד בן סלמאן
מוחמד בן סלמאן
פניית פרסה. השיח מוחמד בן סלמאן
(צילום: AP)
על אף ההודעה המפורטת הזו, מתחת לפני השטח מסתמן שזהו לא הסיפור המלא. הסיבה האמיתית, לפחות כך נטען ב-BBC היא שלקרן ההשקעות הסעודית נמאס להמתין לאישורים מצד ראשי הפרמייר-ליג, שלטענת המשקיעים משכו את הזמן בארבעת החודשים האחרונים.
עוד נכתב כי למשקיעים "נגמרה הסבלנות" למרות שלראשי הליגה ניתנו כל הביטחונות האפשריים והאישורים הנדרשים כדי להשלים את העסקה בסך 300 מיליון פאונד.
3 צפייה בגלריה
מייק אשלי ואוהדים
מייק אשלי ואוהדים
הבעלים הנוכחי. מייק אשלי
(צילום: גטי אימג'ס)
ההחלטה היא מכה קשה לאוהדים של המגפייז, שכבר פינטזו איך הקבוצה שלהם חוזרת לטופ של הכדורגל האנגלי, בטח אחרי שסיימה את העונה במקום ה-13 המאכזב מבחינתה.