כוכב נבחרת ישראל, מנור סולומון, חתם היום (שלישי) בלידס יונייטד מהצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה באנגליה), אליה הושאל לעונה אחת מטוטנהאם. זוהי התחנה השלישית של שחקן הכנף בן ה-25 באנגליה, אחרי פולהאם והתרנגולים.
סולומון, שהיה מבוקש גם בקבוצות מליגות בכירות באירופה כמו חטאפה הספרדית ומארסיי הצרפתית, העדיף להישאר באנגליה וכעת - כפי שפורסם לראשונה ב-ynet - עזב את טוטנהאם במסגרת עסקת השאלה.
4 צפייה בגלריה
סולומון במעמד החתימה
סולומון במעמד החתימה
סולומון במעמד החתימה
(צילום: האתר הרשמי של לידס)
"שמעתי הרבה על המועדון, על האוהדים שלו, על המורשת, ההיסטוריה", אמר סולומון במעמד החתימה. "אני יודע שזה מועדון ענק באנגליה ואני מצפה לראות את האוהדים ולפגוש את כולם. אני יודע שיש פה קבוצה של בחורים נהדרים, צעירים, עם רצון גדול, וטכניקה נהדרות. אני מצפה לשחק איתם ולעזור להם בצורה הטובה ביותר שאני יכול".
"אני רק רוצה להתחיל לשחק", המשיך השחקן. "ברור שעברתי עונה ממש קשה. הייתה לי פציעה ולאחר מכן, במשך רוב העונה, לא יכולתי לשחק כדורגל. אבל עכשיו אני בכושר ואני מוכן להוכיח שוב את עצמי. אני מוכן לחזור שוב לרמות הגדולות ביותר, ואני מקווה שתהיה לנו עונה מצוינת כאן בלידס. יש לנו מטרה אחת וכולם יודעים מהי. אני מקווה שנגיע אליה ביחד".
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
סולומון והמדים החדשים
(צילום: האתר הרשמי של לידס)
4 צפייה בגלריה
מוצג באלנד רואד
מוצג באלנד רואד
מוצג באלנד רואד
(צילום מתוך הרשתות)
לידס, קבוצה עם עבר מפואר וקהל אוהדים גדול ברחבי העולם, זכתה בשלוש אליפויות (האחרונה ב-1992), פעם אחת בגביע האנגלי והגיעה לחצי גמר ליגת האלופות. במאה הנוכחית, הדברים עובדים קצת פחות טובה עבורה. היא חזרה ב-2020 לליגה הבכירה אחרי היעדרות של 16 שנה, אבל נשרה לצ'מפיונשיפ בסיום עונת 2022/23, ובעונה שעברה נכשלה לחזור אליה אחרי שהפסידה לסאות'המפטון בגמר הפלייאוף. העונה היא מקווה לעמוד במשימה, ושסולומון יסייע לה בכך.
בין כוכביה הנוכחיים ניתן למצוא את המגן השמאלי ג'וניור פירפו (אקס ברצלונה), שחקני הכנף דניאל ג'יימס (אקס מנצ'סטר יוטנייטד) ו-וילפריד ניוניטו, הבלם/קשר אית'ן אמפדו (אקס צ'לסי) והקשר ההתקפי האמריקאי ברנדן ארונסון. את העונה הנוכחית היא פתחה בצורה די מקרטעת עם שתי תוצאות תיקו, אבל במחזור הקודם השיגה ניצחון ראשון עם 0:2 על שפילד וונסדיי.
4 צפייה בגלריה
שחקן טוטנהאם מנור סולומון
שחקן טוטנהאם מנור סולומון
סולומון במדי טוטנהאם אשתקד
(LEE SMITH/Reuters)

קבוע בחדר הטיפולים

סולומון חתום בטוטנהאם עד 2028, והתרנגולים עדיין לא ויתרו עליו – ללידס אין אופציית רכישה בסיום העונה בעסקת ההשאלה – אבל הסיטואציה שנוצרה לא השאירה לו שום סיכוי לקבל דקות קבועות.
כזכור, סולומון הצטרף לטוטנהאם לפני שנה בהעברה חופשית משחטאר דונייצק לאור המלחמה באוקראינה, משבר שהוביל את פיפ"א לאשר לשחקנים זרים לעזוב את הליגה גם כשהם תחת חוזה (ניצל זאת לפני כן כדי לעבור בהשאלה לפולהאם). שחטאר נלחמה לקבל פיצוי מאחר שלא יכלה למכור את סולומון במחיר ראוי, ואכן זכתה ל-6.5 מיליון יורו אחרי מאבק משפטי, אבל בינתיים סולומון החל לשחק – ובהצלחה.
הוא הספיק לערוך שש הופעות במדי הספרס, בישל פעמיים ב-2:5 על ברנלי בליגה, ואז קרע את המניסקוס. בדרך כלל ניתן לחזור מפציעת הברך הזו תוך חודשיים-שלושה, אבל לרוע מזלו של סולומון, היא הסתבכה. סולומון לא הצליח לחזור לכשירות מלאה במשך חמישה חודשים, ואז נאלץ לעבור ניתוח שני במארס בניסיון לפתור את הבעיה. הפעם האחרונה בה הופיע במשחק רשמי הייתה לפני כמעט שנה, בסוף ספטמבר. גם בשחטאר הוא החמיץ תקופות ארוכות בגלל פציעות, ופגיעה אחרת בברך גרמה לו להחמיץ חצי עונה בפולהאם.
כרגע נראה כי תהיה לו הזדמנות מיידית לקבל דקות. העונה הבלתי נגמרת בליגה השנייה (46 מחזורים) מחייבת שימוש בכל הסגל, ולא מן הנמנע שבשבת הקרובה הוא יערוך בכורה ביתית מול האל.