איטליה כולה דואגת הערב (ראשון) למצבו הבריאות של כוכב הכדורגל לשעבר ומי שהיה גיבור מונדיאל 90', החלוץ טוטו סקילאצ'י בן ה-59. משפחתו נאלצה להכחיש שמועות עיקשות שנפוצו במהלך היום ברשתות החברתיות בארץ המגף על מותו הטראגי של סקילאצ'י מסרטן. במשפחתו הכחישו אמנם בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות את מותו, אולם הודו כי הוא מאושפז במצב קשה מאוד בבית חולים בעירו פלרמו שבסיציליה.
"טוטו אהובנו במצב קשה, הוא מוקף יום ולילה על ידי מיטב הרופאים. קדימה טוטו!", נכתב בפוסט באינסטגרם של משפחתו. אבל האמת, כך דווח, היא שהכוכב לשעבר נמצא במצב קשה מאוד. מזה זמן רב הוא נלחם בסרטן במעי הגס, אולם העובדה שהוא חי חיים צנועים יחסית ולא מאוד באור הזרקורים בלי הפסקה, הכו היום בתדהמה במדינה.
1 צפייה בגלריה
טוטו סקילאצ'י
טוטו סקילאצ'י
סקילאצ'י במונדיאל 90'
(צילום: Allsport/Getty Images)
בשנה שעברה סיפר סקילאצ'י בראיון לתקשורת האיטלקית כי חלה בסרטן קשה, עבר סדרת ניתוחים ומאז מצבו השתפר מאוד, והוא האמין כי יצא מהגרוע מכל. אלא שככל הנראה לא החלים לגמרי, והמחלה חזרה ופגעה בו שוב בעוצמה. הקוריירה דלה סרה דיווח הערב כי "טוטו במצב קריטי, אחרי שכבר האמין שניצח את המחלה, אבל היא חזרה באגרסיביות ולכן הוא מאושפז כעת בבית החולים בפלרמו".
סקילאצ'י הפך לגיבור לאומי במהלך מונדיאל 90, אחרי שהגיע כמעט משום מקום, והוביל את איטליה עם 6 שערים עד לחצי הגמר ולמקום השלישי בסופו של דבר. הוא הפך למלך השערים של המונדיאל ורבים זוכרים לו את מהירות התגובה שלו ברחבה, השערים היפים והחכמים והעיניים המיוחדות שלו שגרמו לרבים להתאהב בו. אחרי קריירה מצליחה ביובנטוס, המשיך לקבוצות קטנות יותר ולא הצליח לשחזר את ההצלחה ההיא מאיטליה 90 בנבחרת.
בעשורים האחרונים הוא חי בעיר פלרמו והקדיש את חייו בין היתר גם לטלוויזיה. הוא כיכב קצת בתוכניות ריאלית וגם הפך לשחקן בכמה סדרות טלוויזיה מקומיות, אולם אף פעם לא חיפש את חיי הזוהר ואת עולם הזרקורים ונשאר תמיד מאוד צנוע.
כזכור, בינואר בשנה שעברה הלך לעולמו כדורגלן עבר איטלקי אחר - ג'אנולקה ויאלי - שמת לאחר מאבק של שנתיים במחלת הסרטן. ויאלי שיחק בנבחרת איטליה בשנים 1992-1985, ובין השאר שיתף פעולה עם סקילאצ'י במונדניאל הביתי שנערך באיטליה ב-1990.