אוהדי ארגנטינה בישראל בטירוף: "אפילו ספילברג לא היה חושב על תסריט כזה"
(צילום: בראל אפריים, משי בן עמי)
"אני תמיד מודה לאלוהים. ידעתי שהוא הולך לגרום לי לזכות במונדיאל". הדובר: לאו מסי, ששבר שתיקה ארוכה והעניק הערב (שני) ראיון בארגנטינה, בו התייחס לגביע העולמי הבלתי נשכח מבחינתו שהסתיים בהנפת הגביע. "האמת, מאז הזכייה לא ראיתי את הגמר", הפתיע "הפרעוש", שכבש צמד ב-3:3 המטורף מול צרפת, שהוכרע לבסוף בדו-קרב מהנקודה הלבנה. "ראיתי תקצירים, מהלכים וחגיגות של אנשים מהזכייה שלנו במונדיאל, אבל לא חזרתי לראות שוב את המשחק הזה".
מסי התייחס לראשונה לתקרית המפורסמת בסיום רבע גמר המונדיאל מול הולנד. כזכור, בריאיון שהעניק לטלוויזיה הארגנטינאית אחרי המשחק, התעמת עם ואוט וחהורסט, חלוצה המחליף של הולנד שכבש את הצמד שכפה הארכה. בזמן ש"הפרעוש" דיבר, הוא ראה את וחהורסט מביט לעברו וגער בו בשידור ישיר: "תתקדם, אידיוט". "המופע" של מספר 10 נמשך כשתקף גם את מאמן הולנד, לואי ואן חאל, למרות שהארגנטינאי נראה זה שמתגרה בו לאחר שכבש את השער השני. "הוא אומר שהם משחקים כדורגל יפה, אבל מה שהוא עשה זה לשים שחקנים גבוהים מקדימה ולבעוט כדורים ארוכים", הבהיר מסי.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה עם לואי ואן חאל מאמן הולנד
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה עם לואי ואן חאל מאמן הולנד
מסי במהלך העימות המתוקשר עם ואן חאל. מצטער על התנהגותו
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
מסי חוגג בהתרסה מול הולנד
מסי חוגג בהתרסה מול הולנד
מסי חוגג בהתרסה מול הולנד
(צילום: גטי אימג'ס)
כעת אלוף העולם הטרי מכה על חטא: "לא חשבתי על זה, זה פשוט יצא באותו רגע. ידעתי מה ואן חאל וכולם אמרו לפני המשחק, אפילו כמה חברים בנבחרת אמרו לי 'ראית מה הם אמרו?'. כשזה נגמר, לא אהבתי את מה שעשיתי. אלה היו רגעים עם הרבה מתח ועצבים. הגבתי כמו שהגבתי, אבל לא חשבתי על זה בכלל".
מסי התייחס גם לרגע הזכייה של ארגנטינה בגביע לראשונה אחרי 36 שנים. "הייתי רוצה שמראדונה יגיש לי את הגביע, או לפחות שיראה אותי מניף אותו", הודה. "אבל אני חושב שמלמעלה, הוא והרבה אנשים שאוהבים אותי, נתנו לי כוח. לא רק בשביל זה, אלא באופן כללי".
3 צפייה בגלריה
ארגנטינה חוגגת
ארגנטינה חוגגת
"לא ראיתי שוב את הגמר". מסי והגביע
(צילום: AP)
אחרי הטורניר, מסי העלה לחשבון האינסטגרם תמונה שלו עם הגביע, ששברה את הרשת והפכה לבעלת מספר הלייקים הגבוה ביותר בהיסטוריה. "לא כיוונתי לזה", הוא צחק. "אנשים פשוט רצו לראות אותי עם הגביע. הווטסאפ שלי התפוצץ אחרי הזכייה, במשך יומיים עניתי להודעות. קיבלתי מיליון הודעות באינסטגרם ונחסמתי".
לסיום, מסי דיבר על החודש העמוס לצד משפחתו בקטאר: "טיאגו היה משוגע. לראות איך הוא נהנה מזה, מרגיש את זה וסובל. כי אחרי המשחק נגד הולנד הוא בכה. או מתיאו שהתחיל לעשות חישובים אחרי שהפסדנו לסעודיה. צ'ירו הבין הכי פחות, שני האחרים חוו את זה כאוהדים. סבלו, חיו את זה עד הסוף ונהנו מזה".