אחרי העזיבה של קיליאן אמבאפה לריאל מדריד, פתחה אמש (שישי) פ.ס.ז' את עונת 2024/25, לראשונה מזה שנים, כשהיא נטולת כוכבי על. האלופה הצרפתית סימנה 'וי' עם 1:4 על לה האבר, בחוץ, בזכות שלושער שכבשה החל מהדקה ה-85.
בעקבות הניצחון התמוגגו בפריז מהרכש החדש, ז'ואאו נבש. הקשר הפורטוגלי בן ה-19 שהגיע בקיץ מבנפיקה ליסבון תמורת 70 מיליון אירו, סיכם את הבכורה שלו עם שני בישולים בתוך דקה לעוסמאן דמבלה (85) וברדלי ברקולה (86) – שבעצם הכריעו את המשחק, זאת לפני שקולו מאוני קבע את התוצאה מהנקודה הלבנה (90). את מסכת השערים החל לי קאנג אין הקוראיני בדקה השלישית.
3 צפייה בגלריה
ז'אאו נבש
ז'אאו נבש
נבש (משמאל) אמש
(צילום: LOU BENOIST / AFP)
3 צפייה בגלריה
לואיס אנרניקה
לואיס אנרניקה
"זה לא היה קל". אנרניקה
(צילום: Lou Benoist / AFP)
"האוהדים הולכים לאהוב אותו מאוד", אמר בסיום המאמן לואיס אנריקה על הרכש החדש. "מבחינתי הוא שחקן מלא אנרגיה, שעובד למען כל הקבוצה. מהיר, אקטיבי, יודע להצטרף קדימה ויש לו את הפס האחרון, כמו גם יכולת דפנסיבית".
השחקן עצמו אמר: "הרגשתי מצוין. זו הייתה התחלה טובה מאוד עבורי - והכי חשוב שהקבוצה ניצחה. הפעם זה הייתי אני, אבל זה יכול להיות כל אחד. אני שמח על ההתחלה הזו".
על המשחק עצמו אמר אנריקה: "זה לא היה קל בכלל. אולי השער המהיר נתן לנו סוג של תחושת רוגע. כבשנו שער מהר מאוד וזה הרגיע אותנו מדי".
3 צפייה בגלריה
עוסמאן דמבלה
עוסמאן דמבלה
"נצטרך לכבוש יותר שערים מכריעים". דמבלה חוגג בסיום
(צילום: EPA/MOHAMMED BADRA)
דמבלה, שכאמור, אף הוא פתח את העונה ברגל ימין עם שער ששבר את השווין מול לה האבר, הסביר מה יידרש ממנו ומחבריו ביום שאחרי אמבאפה: "מאחר שאיבדנו שחקן שכבש כל כך הרבה שערים, אנחנו נצטרך לכבוש יותר שערים מכריעים. פיזית אני מרגיש עדיין קצת חלש, זה רק המשחק השני שלי ואיבדתי לא מעט כדורים. מבטיח שאחזור לאט לאט לכושר".
לצד הניצחון נאלצה פ.ס.ז' לאבד את גונסאלו ראמוס, שבישל את השער הראשון במשחק אבל נאלץ לרדת בדקה ה-20 בעקבות פציעה, וכשהוא נעזר בקביים על מנת לרדת מהדשא. "אני לא רופא", אמר אנריקה בתגובה לאירוע. "אבל אני חושב שזה נראה כמו פציעה רצינית. אני לא יודע כמה שבועות הוא ייעדר".