אל משחק הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות בין אתלטיקו מדריד ואינטר הערב (רביעי, 22:00) במטרופוליטנו יגיעו שתי הקבוצות במגמות הפוכות. למרות ה-0:1 הנזיל שעומד לטובת האיטלקים מהמשחק הראשון בסן סירו, קשה להגיד שמדובר בפער שמשקף את יחסי הכוחות בין המועדונים בנקודת הזמן הנוכחית.
מצד אחד, הקבוצה של סימונה אינזאגי, שמוליכה את הליגה האיטלקית בבטחה וכבר סימנה מעשית 'וי' על מאבק האליפות - כשהיא רחוקה 16 נקודות ממילאן שבמקום השני. בנוסף, היא כבר שכחה מתי הפסידה בפעם האחרונה, מאחר שזה קרה פעם אחת בלבד ב-31 המשחקים האחרונים, אי שם ב-31 בדצמבר, במשחק הגביע נגד בלוניה (2:1). בשביל הפסד ליגה, צריך ללכת אחורה עד חודש ספטמבר, שם נמצא ההפסד היחיד שלה העונה - 2:1 לססואולו.
5 צפייה בגלריה
סימונה אינזאגי
סימונה אינזאגי
על גלי המונמטום. סימונה אינזאגי
(צילום: AP Photo/Luca Bruno)
5 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
צ'אנס אחרון להציל את העונה. דייגו סימאונה
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
בשורה התחתונה, הקבוצה של סימונה אינזאגי היא אחת משתיים (בנוסף לפ.ס.וו אינדוהבן), שהגיעה לשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות בלי דאגות אחרות על הראש, כאשר כל המשאבים האנושיים והמנטליים מושקעים בלהשיג כרטיס לשלב שמונה הגדולות של אירופה.
מנגד הקבוצה של דייגו סימאונה נמצאת במקום אחר לגמרי. אחרי שיצאה מזמן את מאבק האליפות, היא עוד יורקת דם בקרב על מקומה בטופ 4. בשבת שעברה רשמו הקולצ'ונרוס הפסד מביך 2:0 לקאדיס מתחתית הלה ליגה. עד כמה מביך? מדובר בקבוצה שלא ניצחה משחק ליגה מאז ה-16 בנובמבר, והניצחון על הקבוצה ממדריד היה השלישי שלה בסך העונה.
מצד שני, יהיו מי שיגידו, שליגת האלופות היא אולי הצ'אנס האחרון של המועדון להשאיר חותם מרשים על עונת 2023/24, ומצבים כאלה מעוררים לפעמים מאגרי אנרגיה שיכולים לעשות את ההבדל ברגעי האמת.

"חבר נהדר"

את החזית ינהלו לא רק שניים מהמאמנים הבולטים באירופה אלא גם זוג חברים, עם עבר משותף בלאציו. "הוא היה חבר נהדר לקבוצה", אמר סימונה על סימאונה לקראת המפגש בין הקבוצות. הראשון (47) היה חלוץ בולט במשך שני עשורים באיטליה, והעביר את מירב הקריירה שלו בצד התכול של רומא, שם כבש 55 שערים ב-196 הופעות בכל המסגרות. סימאונה (53), אז קשר אחורי - עם אגרסיביות אייקונית שהצליח להעביר לשחקניו במדריד - לבש במשך ארבע עונות את מדי לאציו, וזכה עם חברו בדאבל ההיסטורי תחת סוון-גוראן אריקסון בעונת 1999/2000.
5 צפייה בגלריה
מרקו ארנאוטוביץ'
מרקו ארנאוטוביץ'
ארנאוטוביץ' חוגג את שער הניצחון במפגש הראשון
(צילום: AP Photo/Luca Bruno)
5 צפייה בגלריה
אקסל ויטסל וקוקה מודים לאוהדים אחרי ההפסד בסן סירו
אקסל ויטסל וקוקה מודים לאוהדים אחרי ההפסד בסן סירו
אקסל ויטסל וקוקה המאוכזבים מודים לאוהדים אחרי ההפסד בסן סירו
(צילום: REUTERS/Alessandro Garofalo)
אבל בזמן שסימאונה זכה בשתי אליפויות ספרד, פעמיים בליגה האירופית, שני גביעי סופר קאפ, גביע מלך הספרדי וסופר קאפ ספרדי, סימונה עוד מחפש אליפות ראשונה, כשברוזמה שלו מופיעים שני גביעי איטליה (אחד עם לאציו) וארבע גביעי סופר קאפ איטלקיים.
המפגש הראשון, כאמור, הסתיים עם ניצחון של סימונה. "זה הדבר המופלא בכדורגל", אמר סימאונה, שכשחקן לבש את מדי הנראזורי במשך שנתיים. "אתה יכול להכין מה שאתה רוצה להכין, אבל בסופו של דבר המשחק מורכב מאנשים, הם שחקנים בודדים. דברים טובים קורים וגם רעים, והפעם אינטר ניצלו טעות שלנו לשער ניצחון. אני חושב שנתנו פייט טוב. היינו קרובים למה שחיפשנו, לחסום קצת מההתקפה הטובה מאוד שיש לאינטר. בסופו של דבר הם ניצלו מצב מצוין לגול".
לקראת מפגש הגומלין, אמר המאמן סימונה: "הצגנו ביצועים טובים מאוד מול קבוצה פיזית וטכנית. זה לא היה קל בכלל. עכשיו יהיה לנו עוד משחק קשה במדריד, ואנחנו מגיעים אליו עם תחושת פספוס כי יכולנו לבוא עם יתרון גדול יותר, ומצפה לנו שם קהל שייתן דחיפה אדירה לקבוצה שלו".

"מה הסיכויים? 50:50"

"חשוב לזכור שהקבוצה של סימונה לא הפסידה באירופה מאז ה-1:0 בגמר ליגת האלופות מול מנצ'סטר סיטי בעונה שעברה", אמר לעיתון האיטלקי "לה גזטה דלו ספורט" בלם העבר של שתי הקבוצות, דייגו גודין. "קשה להתעלם מנתון כזה כשקבוצה כמו אתלטיקו מגיע אליו כפי שהיא מגיעה.
5 צפייה בגלריה
אוהדי אתלטיקו מדריד
אוהדי אתלטיקו מדריד
הרבה רעב ואמונה. אוהדי אתלטיקו מדריד
(צילום: REUTERS/Vincent West)
"אבל אתלטיקו חייבת לבודד את המשחק הזה מההקשר העונתי. על הנייר אינטר עדיפה, היא הפסידה שני משחקים לאורך כל העונה לעומת 11 של אתלטיקו. אינטר מגיעה מסדרה אינסופית של ניצחונות, אתלטיקו הפסידה גם בקאדיס. ועדיין, המשחק ביום רביעי יהיה אחר. בכדורגל אוהבים לתייג משחקים כגמר גביע, אבל הפעם זה באמת המקרה מבחינת הקבוצה של סימאונה".
"למה? כי אם הם לא ישיגו את הקאמבק, סוף העונה שלה יהיה ארוכך ומתיש, כשהמטרה היחידה שנותרה היא להגן על המקום הרביעי. אפשר לומר שזאת תמונת מצב די עצובה. במצב כזה אתלטיקו יכולה לסמוך על האוהדים, על הרעב שלהם, על ההיסטוריה שלהם בליגת האלופות. המטרופוליטנו יהיה סיר לחץ, האוהדים יכינו משהו מיוחד, וישדרו את האמונה שלהם לשחקנים – ויהיה לזה השפעה חשובה".
לאינטר יש אומנם התקפה נהדרת עם שמות כמו לאוטרו מרטינס ומרקוס תורם, אבל הבלם האורוגוואי לא שוכח את ההגנה שהקבוצה האיטלקית מגיעה איתה למדריד. "זה לא מפתיע אותי. כבר בזמני (עונת 2019/20), עם אנטוניו קונטה, התחלנו את הקשיחות ההגנתית שמאפניינת את הקבוצה", סיפר גודין. "אינטר נבנתה ככה. באותה עונה סיימנו במקום השני, נקודה אחת אחרי יובה. גם היום לאינטר יש הגנה חזקה, אבל גם פוטנציאל התקפי מרהיב וקשרים שתוקפים ומגנים באותה רמה. מדובר באמת בקבוצה שלמה. אין ספק, זאת תהיה משימה קשה מאוד עבור אתלטיקו. מה הסיכויים? 50:50".