זה היה לכאורה עוד משחק קדם העונה שהסתיים בניצחון 0:1 של גות'האם, אבל כובשת שער הניצחון, מקאנה 'מאק' ווית'אם, הצליחה לנקז אליו תשומת לב בלתי רגילה.
היא בסך הכל בת 13, ובדקות הסיום של המשחק נגד דפורטיבו קאלי, שהתקיים בקולומביה, הפכה הנערה מהתפוח הגדול לצעירה ביותר אי פעם שכבשה לזכות מועדון בוגרות אמריקאי מקצועני. "אין לי מושג אם בכלל אזכה בדקות משחק", אמרה ווית'אם לפני שריקת הפתיחה, אבל הסוף היה הוליוודי. היא עלתה למגרש בדקה ה-60 ותפסה את מקומה של קלי אוהרה המנוסה - ולבסוף כבשה בתוך תוספת הזמן. "אני מוכנה מנטאלית ורגשית למעמד", סיכמה, וצדקה.
2 צפייה בגלריה
גות'הרם ומק'קנה חוגגות
גות'הרם ומק'קנה חוגגות
ווית'אם חוגגת את השער ההיסטורי
(צילום: JOAQUIN SARMIENTO / AFP)
השער ההיסטורי של ווית'אם
"השער שלה היה מדהים", אמר בסיום המאמן חואן קרלוס אמורוס. "הוא היה פנטסטי. ברור שהיא שחקנית צעירה ומיוחדת שהחלטנו לתת צ'אנס. אנחנו מאוד שמחנו לראות אותה מבקיעה". בעקבות הניצחון, אגב, הכוכבת בת ה-13 וקבוצתה העפילו לגמר הטורניר, שם יתמודדו מחר (שישי) נגד ראסינג לואיוויל.
אבל למרות הגיל, וו'יתאם היא לא עוד שם אנונימי שצץ במרכז הבמה. היא כבר מזמן תופעה ולפני שבוע אפילו חתמה על עסקת מרצ'נדייז עם ענקית הספורט נייקי – מה שהופך אותה גם לשחקנית הצעירה ביותר בכל ענף ספורט שחתמה על עסקת NIL המאפשרת לתלמידים צעירים בתיכונים ומכללות להרוויח כסף ממותג אישי שלהם.
2 צפייה בגלריה
גות'הרם ומק'קנה חוגגות
גות'הרם ומק'קנה חוגגות
ווית'אם והחברות חוגגות
(צילום: JOAQUIN SARMIENTO / AFP)
הצעירה, שתסיים את לימודיה רק בקיץ 2028, גם לובשת את מדי סלאמרס FC מדרום קליפורניה, ונוטלת חלק בנבחרת ארה"ב עד גיל 15. השנה היא התחילה לתפוס את מקומה בענף, כאשר היכולת שלה לכבוש שערים בשתי הרגליים הפכו אותה לשם ודבר כבר בגילה.
אם היא תזכה לחוזה מקצועני במסגרת ה-NWSL (ליגת הנשים הבכירה בארה"ב), היא תצטרף לרשימה של שבע שחקניות בנות 15-19 ששיחקו במהלך העונה שעברה בליגה או במשחקי הגביע. יש כבוד.