ניצחון החוץ של ברצלונה אתמול (ראשון), 1:2 על סביליה, היה משחקו האחרון של צ'אבי על הקווים. כזכור, המאמן פוטר בסוף השבוע שעבר לאחר עונה בה יחסיו עם נשיא המועדון, ז'ואן לאפורטה עברו עליות ומורדות. במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק, צ'אבי "הזהיר" את מי שיירש אותו בתפקיד, שעל פי הדיווחים בספרד צפוי להיות האנזי פליק.
"מי שיהיה המאמן הבא צריך לדעת שהמצב הכלכלי של המועדון רע", אמר צ'אבי. "זה לא הולך להיות קל בכלל. זו עבודה ממש קשה והוא יידרש לסבלנות רבה. הדבר היחיד שמתקבל על הדעת זה הניצחון. אותי, שגדלתי במועדון, בחנו בזכוכית מגדלת ונוצר הר של ציפיות. העובדה שכשחקן הייתי חלק מברצלונה הטובה ביותר אי פעם שיחקה בסופו של דבר לרעתי".
1 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
(JORGE GUERRERO / AFP)
פרידה מתוקה: צ'אבי נפרד מבארסה עם ניצחון
(ONE)
המאמן היוצא המשיך: "לא הצלחתי לעבוד בצורה רגועה. רציתי להישאר והייתי רעב ומוכן לעבוד קשה, אבל אלו הם חייו של המאמן. זה לא תפקידי להסביר את המניעים לפיטוריי, הנשיא צריך לעשות זאת. ההחלטה התקבלה ואין טעם להסתכל אחורה. אני מקבל את ההחלטה, מכבד אותה - אבל חבל. למרות שלא זכינו בתארים הרגשתי שאנחנו בדרך הנכונה. אני שמח וגאה על מה שהשגנו - שני תארים בשנתיים וחצי במצב הנוכחי של המועדון".
כזכור, בחודש ינואר כינס המאמן מסיבת עיתונאים בה הודיע שיעזוב, אך לפני קצת פחות מחודשיים אמר ששינה את דעתו ושיישאר גם בעונה הבאה. בשבועיים האחרונים שוב נרשם עימות בין השניים, שהוביל לפיטוריו של אגדת המועדון.
הסיבה לאותו קצר היא מחאתו של המאמן במסיבת העיתונאים לפני המשחק נגד אלמריה (0:2 לקטלאנים) על המצב הכלכלי של המועדון והקושי שלו לתפקד ברמות הגבוהות לאור המגבלות הללו. לאפורטה זעם על כך ומקורבים מטעמו טענו אז כי לא נראה שהמצב בר תיקון. הם צדקו.
צ'אבי מונה למאמן ברצלונה בנובמבר 2021. הוא הוביל את בארסה לזכייה באליפות ולזכייה בסופר קופה, שתיהן בעונה שעברה. כשחקן, הוא רשם 767 הופעות במדי ברצלונה, שני רק ללאו מסי. הוא זכה איתה בין היתר ארבע פעמים בליגת האלופות, שמונה פעמים באליפות ושלוש פעמים בגביע המלך.