רשימת המועמדים להחלפת רונלד קומאן בברצלונה ממשיכה לטפוח. אחרי צ'אבי, אנדרה פירלו, מרסלו גז'ארדו ורוברטו מרטינס, שם נוסף נכנס לפול, ואף הפך לפייבוריט, כך מדווח "רדיו קטאלוניה".
השם הוא אריק טן האך, מאמנה המצליח של איאקס, שהוביל אותה בעונתו הראשונה במועדון לחצי גמר ליגת האלופות, לראשונה מזה 21 שנים, והספיק גם לזכות איתה בשתי אליפויות ושני גביעים הולנדיים.
3 צפייה בגלריה
רונלד קומאן, ז'ואן לאפורטה
רונלד קומאן, ז'ואן לאפורטה
רונלד קומאן, ז'ואן לאפורטה
(צילומים: AFP, gettyimages)
3 צפייה בגלריה
אריק טן האג על הקווים
אריק טן האג על הקווים
טן האך. עוד שם ברשימה
(צילום: AFP)
יחד עם זאת, הרצון של ז'ואן לאפורטה לצרפו במקום רונלד קומאן צפוי להיתקל בקשיים נוכח העובדה שבחוזהו באיאקס יש סעיף יציאה יקר מאוד (שלא פורסם). בינתיים, נשיא ברצלונה פיזר את הערפל, לפחות זמנית, בנוגע למעמדו של ההולנדי. "בלי קשר לתוצאה הערב מול אתלטיקו מדריד (22:00), קומאן יישאר המאמן", אמר היום לאפורטה לעיתונאים. "מגיע לו שניתן לו ביטחון. הוא אוהב את ברצלונה ואני מעריך את זה שהוא הסכים לאמן כאן ברגעי משבר".
הנשיא המשיך: "קומאן הוא אגדת מועדון, יכולים להיות לנו רגעים של קושי, אבל הוא הראה שאפשר להתאושש מזה, ועכשיו כשהשחקנים הפצועים יחזרו מגיע שניתן לו ביטחון. אין בינינו יחסים קרים, דיברנו בינינו, הוא אדם טוב וחושב כמוני, כולנו רוצים לשפר את המצב ולהפוך את הקבוצה לטובה יותר".
בנוגע לשאר המועמדים, גז'ארדו התראיין וסיפר כי אין לו כוונה לעזוב את ריבר, לפחות לא בחודשיים הקרובים, מכיוון שהוא רוצה לזכות עם קבוצתו באליפות ארגנטינה. מרטינס מקווה להצליח להשתחרר מחוזהו בנבחרת בלגיה, אבל כדי להחתימו בארסה תצטרך לשלם פיצוי של 1.5 מיליון אירו להתאחדות הבלגית. אמנם לא סכום משמעותי, אבל במצבה הכלכלי הנוכחי של הקבוצה כל אירו חשוב.
3 צפייה בגלריה
מרסלו גז'ארדו
מרסלו גז'ארדו
גז'ארדו. יש לו עוד משימה להשלים עם ריבר
(צילום: AFP)
בנוגע לפירלו, חוסר הניסיון שלו כמאמן והאכזבה הגדולה ביובנטוס, ימנעו מלאפורטה להודיע עליו כמאמן החדש של הקטאלנים. בספרד אף מדווחים שהנשיא קיבל חוות דעת לא טובות על האיטלקי. צ'אבי, כביכול המועמד המושלם, לא יגיע כי הוא נחשב לתומך של ויקטור פונט, אחד המתנגדים הגדולים של לאפורטה.

למד מגווארדיולה

טן האך החל בקריירת האימון שלו ב-2006 כעוזר בטוונטה, בה גדל והיה מזוהה איתה מאוד. בין השאר עבד אצל שני אנשי מקצוע שעברו בכדורגל הישראלי, פרד רוטן וסטיב מקלארן. בהמשך היה עוזרו של רוטן גם בפ.ס.וו איינדהובן. ב-2012 מונה למאמן גו אהד איגלס מהליגה השנייה בהולנד. שנה לאחר מכן הפך למאמן קבוצת המילואים של באיירן מינכן על מנת ללמוד מפפ גווארדיולה, שבאותה תקופה עבד בקבוצה הראשונה.
ב-2015 שב להולנד וקיבל את תפקיד המאמן של אוטרכט. טן האך נחל הצלחה גדולה עם המועדון הקטן וסיים במקום החמישי בעונתו הראשונה וברביעי בעונה השנייה. באמצע עונת 2017/18 הסכימה איאקס לשלם לאוטרכט מיליון אירו תמורת התרת חוזהו של טן האך והוא הפך למאמנה. חוזהו בקבוצה מסתיים בתום העונה הנוכחית.