השבוע לפני שנה, ג'וד בלינגהאם הפסיד עם דורטמונד אליפות ברגע האחרון. הצהובים-שחורים היו צריכים בסך הכל לנצח את מיינץ בבית כדי להבטיח את התואר, אבל פישלו עם תיקו 2:2 ביתי וראו את באיירן מינכן חוגגת. בלינגהאם כבר ידע תקופה ארוכה שבסוף העונה הוא עובר לריאל מדריד, אבל בטח לא ציפה לפגוש את האקסית בגמר ליגת האלופות הערב (22:00).
בלינגהאם גם לא ציפה בעצמו לעונה אישית חלומית, שתהפוך אותו לאחד המועמדים הבולטים לזכייה בכדור הזהב. שחקן העונה בליגה הספרדית עם 19 שערים ו-6 בישולים, עוד ארבעה שערים בליגת האלופות. רוב השערים שלו בליגה נכבשו בחלק הראשון של העונה, אבל בחלק השני היה שער ניצחון דרמטי מול ברצלונה בברנבאו (כבש את שער הניצחון גם בקלאסיקו הראשון). הוא לא כבש ברבע הגמר ובחצי גמר ליגת האלופות, אבל נתן משחק הקרבה מרשים בגומלין מול מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר. לא הראה גינוני כוכבות ועזר בהגנה מול הלחץ הבלתי פוסק של אלופת אנגליה. עכשיו הוא רוצה לסגור עונה חלומית, עם כל התארים החשובים, ובסוף יוני הוא יהיה בסך הכל בן 21.
3 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
מי יעצור אותו? ג'וד בלינגהאם
(צילום: EPA/Kiko Huesca)
כל שערי 2023/2024 בריאל מדריד בלה ליגה
(ONE)
"אני חי בשביל משחקים כאלה", אמר הקשר האנגלי לקראת הגמר, "תמיד חלמתי לשחק בריאל מדריד ולכבוש עבורה. הקבוצה הזאת חיה בשביל לזכות בליגת האלופות, אני רוצה לעשות עוד היסטוריה עם המועדון". את הרגשות לדורטמונד הוא ישים בצד. "ברור שזה משחק מיוחד עבורי, אבל אני מרוכז בקבוצה שלי. קבוצות מאוד מתקשות נגדנו כשאנחנו במיטבנו, אני בטוח במאה אחוזים שנוכל לזכות".
קרלו אנצ'לוטי קיבל את ג'וד בלינגהאם כקשר אמצע, דיברו עליו כיורש של לוקה מודריץ' וטוני קרוס, אבל המאמן זיהה את הפוטנציאל העצום של האנגלי והחליט להזיז אותו קדימה לתפקיד חופשי יותר, לפעמים ממש כחלוץ - והאנגלי החזיר עם מספרים נהדרים. "אני חייב הרבה לאנצ'לוטי", אמר בלינגהאם, "הוא שינה את העמדה שלי ופתח בפני עולמות חדשים". המאמן מצידו החמיא: "הוא בן 20 עם מחויבות ורצון של בן 30. המאבק על כדור הזהב יהיה בינו לבין ויניסיוס, הוא עשה התקדמות מדהימה". בדורטמונד מכירים אותו, כבר הודיעו שהם מכינים עבורו "הפתעות", אבל בלינגהאם מודל 2024 הוא שחקן הרבה יותר מגוון מזה שעזב את גרמניה לפני שנה. בחודש ינואר האחרון קרלו אנצ'לוטי כינה אותו "השחקן הכי טוב בעולם היום".
3 צפייה בגלריה
בלינגהאם מודה לקהל
בלינגהאם מודה לקהל
בלינגהאם במדי דורטמונד. ישים את הרגשות בצד
(צילום: EPA/FRIEDEMANN VOGEL)
"הוא עושה דברים משוגעים", ניתח שחקן העבר ריו פרדיננד, "דיברתי עם הרבה שחקני עבר של ריאל, כמו זינדין זידאן ורוברטו קרלוס. הם לא זוכרים שחקן שכ"כ השפיע בעונה הראשונה שלו בקבוצה, בגיל כל-כך צעיר". גם כריסטיאנו רונאלדו היה מדהים בעונתו הראשונה בריאל מדריד, אבל הוא בא אליה ככוכב מוכח ממנצ'סטר יונייטד.
בלינגהאם נרכש כהשקעה לעתיד, אבל ריאל קוצרת את הפירות כבר עכשיו. בלינגהאם הפתיע את אנשי הקבוצה בכושר ובכוח הפיזי שיש לו, תוצר של עבודה קשה מאוד באימונים.
3 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי
זיהה את הפוטנציאל. אנצ'לוטי
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)

"כל קבוצה רוצה שחקן כזה"

"ראיתי אותו בגיל 16, וידעתי ישר שהוא שונה מאחרים", אמר מייק דודס שאימן את בלינגהאם באקדמיה של ברמינגהאם (ממנה עבר לדורטמונד), "אמרתי 'וואו, הוא מוכשר מאוד'. הוא שחקן שיכול לעשות הכל, ותמיד הייתה לו מוטיבציה לעבוד קשה, הוא ידע היטב מה הוא רצה להשיג בקריירה".
חלוץ העבר פרננדו מוריינטס הוסיף: "היה עליו הרבה לחץ העונה, והוא התמודד איתו בקלות. לשחק בריאל מדריד זה לא קל, ובחצי העונה הראשונה שלו הוא היה מדהים. הוא הצליח להתאקלם בצורה הכי טוב שיכולה להיות. ריאל שיחקה לאורך רוב העונה בלי חלוץ מרכזי טבעי, אז הוא נכנס לתפקיד הסקורר בהצלחה. כל קבוצה הייתה רוצה שחקנים כמותו - שממש מתאמצים להיות חלק מהתרבות של המועדון".
ולהיות חלק מריאל מדריד זה לזכות בליגת האלופות. ריאל מדריד רוצה את התואר ה-15 שלה, ובלינגהאם יצטרך לשבור את הלב לאוהדיו לשעבר. כשנשאל מה יעשה אחרי הגמר אמר שהוא "רוצה לזכות ביורו עם אנגליה", כי לרעב של בלינגהאם אין גבולות. הוא יעשה הכל כדי לנצח. "לאוהדים שלנו היה את כריסטיאנו רונאלדו, עכשיו יש להם את ג'וד", החמיא לו חברו להתקפה (ויריבו לזכייה בכדור הזהב) ויניסיוס, "בלינגהאם נולד כדי לשחק בריאל מדריד".
פורסם לראשונה: 12:27, 01.06.24