פיפ"א הודיעה היום (שישי) על שלושת המועמדים הסופיים מהם ייבחר הכדורגלן הטוב ביותר של שנת 2022. השלושה הם אלוף העולם הטרי עם נבחרת ארגנטינה לאו מסי, כוכב נבחרת צרפת וחברו לפריז סן ז'רמן קיליאן אמבאפה, וחלוץ ריאל מדריד (ונבחרת צרפת לשעבר) קארים בנזמה.
השלושה נבחרו מתוך רשימה של 14 מועמדים התחלתיים שנבחרו בידי פאנל של מומחים מטעם פיפ"א. אלו שהצביעו לשלישייה שנבחרה לרשימה הסופית הם אמני נבחרות, קפטנים לשעבר, עיתונאים וגם אוהדים שהצביעו דרך אתר האינטרנט של פיפ"א. השחקנים דורגו על פי היכולת שהציגו החל מ-8 באוגוסט 2021 עד ל-18 בדצמבר 2022.
1 צפייה בגלריה
קארים בנזמה, לאו מסי, קיליאן אמבאפה - המועמדים הסופיים לפרס כדורגלן השנה של פיפ"א
קארים בנזמה, לאו מסי, קיליאן אמבאפה - המועמדים הסופיים לפרס כדורגלן השנה של פיפ"א
קארים בנזמה, לאו מסי, קיליאן אמבאפה - המועמדים הסופיים לפרס כדורגלן השנה של פיפ"א
(האתר הרשמי של פיפ"א)
הזוכה בתואר כדורגלן העונה יוכרז באופן סופי בטקס חגיגי שייערך בפריז ב-27 בפברואר.

המועמדים

לאו מסי | "סיפק מספר הופעות בלתי נשכחות והוביל נבחרת ארגנטינה לתהילה בגביע העולם 2022", כך הסבירו באתר של פיפ"א את הגעתו של מסי לרשימת המועמדים הסופית. גם תרומתו להצלחה של פריז סן ז'רמן בזירה המקומית צוינה כחלק מהסיבות לבחירה בפרעוש.
קיליאן אמבאפה | האיש שכבש שלושער ב-120 דקות בגמר המונדיאל הנפלא, ודייק עוד פעם אחת מהנקודה הלבנה - אך ירד בכל זאת מאוכזב מאותו משחק. באתר פיפ"א נכתב: "אחרי שהכריז על עצמו במונדיאל ברוסיה ב-2018, הצרפתי הראה את יכולותיו האקספלוסיביות בקטאר, כשכבש שמונה שערים והפך לשחקן הראשון מזה 56 שנה שכובש שלושער בגמר גביע העולם".
קארים בנזמה | החלוץ בן ה-35 היה הסיבה העיקרית להצלחתה של ריאל מדריד בעונה שעברה ובזכייתה באליפות ספרד ובליגת האלופות. "שנת 2022 הסתיימה עבורו בפציעה מאכזבת, שמנעה ממנו לשחק בגביע העולם", כתבו בפיפ"א. "אבל הישגיו הנהדרים במהלך השנה הופכים אותו למועמד לגיטימי לתואר השחקן המצטיין של השנה".