אירוע הזוי נרשם הלילה (בין שני לשלישי) במשחקי ליגת האומות של מרכז אמריקה. נבחרת ארה"ב התארחה אצל טרינידד וטובאגו למפגש הגומלין ברבע הגמר, וקצת לפני סיום המחצית הראשונה ראה מגנה הימני של האורחת, סרג'יניו דסט, שני כרטיסים צהובים תוך חצי דקה - והורחק.
בדקה ה-39 ניסה דסט להציל כדור מלעבור את קו החוץ, אך השופט טען כי הכדור עבר את הקו ופסק על כדור חוץ לטרינידד וטובאגו. דסט התקשה לקבל את זה, והוציא את תסכולו גם בעקבות עבירה שלטענתו לא נשרקה קודם לזכותו. חבריו לנבחרת ניסו להרגיע אותו, אך הוא לא שעה לבקשותיהם והפגין זלזול בוטה בשופט, ששלף לעברו כרטיס צהוב. אבל זה לא הסתיים כאן: דסט מחא כפיים בהפגניות והמשיך להשתלח בשופט במשך חצי דקה, ראה את הצהוב השני - והורחק.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארה"ב סרג'יניו דסט
שחקן נבחרת ארה"ב סרג'יניו דסט
איבד את העשתונות. סרג'יניו דסט
(AP Photo/George Walker IV)
בשלב זה חבריו של המגן לנבחרת זעמו ודרשו ממנו לצאת החוצה, זאת אחרי שהוא התעכב ביציאתו מהמגרש והמשיך בהתקפתו המילולית על השופט. הקפטן, טים רים, שחקנה של פולהאם, שחקן רגוע בדרך כלל, צעק עליו ודרש ממנו לרדת מכר הדשא. גם השוער, מאט טרנר, הצטרף לדרישות ואף דחף את דסט לכיוון חדר ההלבשה.
דסט הוא שם מוכר בכדורגל העולמי. הוא שייך לברצלונה, בה שיחק בעונות 2020/21 ו-2021/22, לאחר מכן הושאל ממנה למילאן, וכעת הוא משחק כמושאל בפ.ס.וו איינדהובן. בגלל הניסיון היחסי שלו ברמות הגבוהות, ההתנהגות שלו הלילה הפתיעה רבים, ובעיקר את שאר השחקנים של ארה"ב והצוות המקצועי - שנותרו המומים.
"אני לא יכול לחלוק יותר מדי ממה שאמרתי לו", אמר רים לאחר המשחק. "זה היה פשוט חוסר כבוד מוחלט לשאר השחקנים, גם אלה ששיחקו וגם אלה שישבו על הספסל. זה היה חוסר כבוד למשחק עצמו, לשופטים".
מאמן ארה"ב, גרג ברהאלטר, הוסיף: "זה בלתי נסלח, זה נראה לא אמיתי. זה מדאיג כי זה בדיוק ההיפך ממה שאנחנו מייצגים. זה ממש לא מי שאנחנו. אנחנו גאים במשמעת שלנו ובכך שאנחנו לא מאבדים את העשתונות. גם אם במקרים של החלטות שיפוט שגויות, אנחנו אמורים להמשיך הלאה ולהגיב בצורה ראויה, ומן הסתם הצורה שבה סרג'יניו התנהג לא הייתה ראויה".
עד ההרחקה ארה"ב הוליכה 0:1, אך בסופו של דבר הטרינידדים הפכו וניצחו 1:2. ההפסד לא שינה יותר מדי, כי האמריקאים ניצחו 0:3 במשחק הראשון, ועלו בזכות 2:4 בסיכום הכללי, אך דסט לא יוכל לשחק במשחק הראשון בחצי הגמר בעקבות האדום. אגב, זו לא הפעם הראשונה שהוא מאבד את העשתונות ומורחק ממשחק חשוב במדי ארה"ב. הוא הורחק לפני שנתיים באותו מפעל בחצי הגמר ופספס את הגמר, ואף הושעה משלושה משחקים בינלאומיים לאחר מכן.